فینال تکراری، جام می‌خواهیم!

ایران و ژاپن؛ ساعت 20:30 شنبه در دیدار پایانی جام ملت‌های فوتسال آسیا

قهرمان شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا بعد از دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن، دو تیم پرافتخار قاره کهن، مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، دو تیم ایران و ژاپن با عبور از سد تیم‌های ازبکستان و تایلند به دیدار پایانی جام ملت‌های فوتسال آسیا راه پیدا کردند و از ساعت 20:30 شنبه برگزارکننده بازی نهایی خواهند بود.

دیداری که برای علاقه‌مندان به فوتسال مسابقه‌ای نسبتا تکراری محسوب می‌شود. تقابل ایران و ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا را اکثر کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند و حالا ما امیدواریم که برای سیزدهمین بار جام قهرمانی فوتسال آسیا روی دستان شاگردان وحید شمسایی بالا برود.

فوتسال ایران چگونه به فینال رسید؟

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی جام ملت‌ها با تیم‌های اندونزی، چین تایپه و لبنان مصاف داشت. بازی‌هایی که با بردهای پرگل شاگردان وحید شمسایی خاتمه یافت. فوتسال ایران در بازی اول 5 گل به اندونزی زد، سپس 10 بر یک چین تایپه را شکست داد و در ادامه با 9 گل لبنان را بدرقه کرد تا مقتدرانه به دور حذفی صعود کند.

بر اساس برنامه‌ریزی مسابقات، ایران به عنوان سرگروه در گروه سوم باید با تیم دوم گروه چهارم روبه‌رو می‌شد که ویتنام بود. ویتنام با تفاضل گل کمتر نسبت به ژاپن دوم شد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد ایران و ژاپن باید در همان مرحله یک‌چهارم نهایی با هم دیدار می‌کردند. شاگردان شمسایی که پیش‌بینی می‌شد مقابل ویتنام کار سخت‌تری داشته باشند، باز هم با اقتدار ظاهر شدند و این‌بار 8 بر یک از سد تیم خوب ویتنام گذشتند و به نیمه‌نهایی رسیدند. در حالی که ژاپنی‌ها به سختی با نتیجه 3 بر 2 اندونزی را شکست دادند و سپس دو بر یک ازبکستان را بردند و در فینال انتظار ایران را می‌کشیدند، شاگردان شمسایی با نتیجه پرگل 5 بر صفر تایلند را در هم کوبیدند تا با انبوهی از گل‌های زده راهی دیدار پایانی و حریف سامورایی‌ها شوند.

سابقه قهرمانی و تقابل ایران و ژاپن

ایران در ۱۵ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا، دوازده بار به عنوان قهرمانی، یک‌بار به عنوان نایب‌قهرمانی و سه بار به عنوان سومی دست یافته است و پرافتخارترین تیم قاره آسیا محسوب می‌شود. ژاپن هم با سه قهرمانی، پنج نایب‌قهرمانی و دو عنوان سومی بعد از ایران، تیم پرافتخار آسیاست.

ایران و ژاپن در تاریخ مسابقات قهرمانی آسیا تاکنون هفت بار با هم روبه‌رو شده‌اند. این بازی‌ها در فینال سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ برگزار شده است.

از این هفت تقابل، ژاپن تنها در سال ۲۰۱۴ موفق به شکست ایران و کسب عنوان قهرمانی شد و در ۶ دوره دیگر، ایران به عنوان قهرمانی دست یافت. ژاپن ۹ صعود به فینال را تجربه کرده و با احتساب این دوره، برای دهمین بار در دیدار نهایی حضور خواهد داشت.

شمسایی، اولین جام سرمربیگری را می‌خواهد

وحید شمسایی به عنوان کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال که در تورنمنت‌های بزرگی حضور داشته و بارها به عنوان بازیکن جام قهرمانی فوتسال آسیا را بالای سر برده، حالا در کسوت سرمربی می‌خواهد این عنوان بزرگ را کسب کند. تیم شمسایی در مجموع 5 بازی قبلی 37 گل به حریفانش زده و فقط دو بار دروازه‌اش باز شده است. این آمار خوب نشان می‌دهد که ایران مدعی اول قهرمانی در قاره کهن است و حالا همه امیدواریم که در مسابقه شنبه‌شب برای سیزدهمین بار جام قهرمانی آسیا را روی دستان کاپیتان تیم ملی ایران ببینیم. جامی که این‌بار روی دستان حسین طیبی بالا می‌رود و قطعا با توجه به تغییراتی که شمسایی در تیم ملی فوتسال ایجاد کرد و جوانگرایی بزرگی انجام داد، کاری مهم تلقی خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.