سردار به جام جهانی می‌رسد؛ شاید بعد از انگلیس!

پزشک تیم‌ ملی در گفت‌وگو با «شهروند»: همه تلاش‌مان را می‌کنیم

مصدومیت سردار آزمون شوک بدی به اهالی فوتبال وارد کرده است؛ اقدامات پزشکی روی او شروع شده و همه امیدوارند به جام جهانی برسد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، زننده آخرین گل تیم ملی فوتبال ایران که مقابل سنگال به ثمر رسید و سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی حالا در شرایطی ویژه قرار گرفته است. سردار آزمون که یکی از امیدهای اصلی کارلوس کی‌روش برای خط حمله تیم ملی در جام جهانی محسوب می‌شود، دچار مصدومیتی شده که به طور معمول 5 تا 6 هفته او را از میادین دور می‌کند؛ موضوعی که حضور سردار در جام جهانی قطر را نیز با ابهام مواجه کرده است.

مصدومیت بدموقع و نگرانی بابت سردار

سردار آزمون به خاطر مصدومیتی که نصیبش شده، بین 35 تا 42 روز قادر نیست روی چمن به صورت نرمال به تمرین بپردازد، چرا که با هرگونه فشار اضافی ممکن است مصدومیت مجددی دوباره او را از دور خارج کند. اعداد مربوط به مصدومیت آزمون در شرایطی است که شمارش معکوس آغاز جام جهانی شروع شده و هر شبکه ورزشی را که باز می‌کنید عدد مربوط به روزهای باقیمانده تا آغاز جام جهانی به چشم می‌خورد.

در حال حاضر 45 روز تا جام جهانی و بازی ایران برابر انگلیس فرصت داریم و این بدان معناست که تیم ملی ایران به احتمال بسیار زیاد از حضور صددرصدی سردار آزمون، مهاجم اول ایران در جام جهانی قبلی، محروم خواهد ماند. این خبری هولناک برای کارلوس کی‌روش است که به صورت طبیعی برای هر تورنمنت وسواس خاص خود را دارد و حالا باید برای آزمون به یک نتیجه واقعی برسد. اینکه می‌خواهد او را به این تورنمنت ببرد یا برای پست او بازیکن جدیدی به اردو دعوت خواهد کرد؟

در اردوی اتریش خط حمله تیم ملی خلوت‌ترین پست دعوتی بود و به جز آزمون، تنها طارمی و انصاری‌فرد به اردو دعوت شدند. اما حالا و با مصدومیت سردار احتمالا بخت به مهاجمان نوک دیگر فوتبال ایران رو خواهد کرد.

جایگاه سردار در لورکوزن هم به خطر افتاد؟

مصدومیت آزمون در شرایطی است که بایر لورکوزن درگیر تغییرات فنی است و ژابی آلونسو از امروز قدرت فنی این باشگاه مشهور آلمانی را در دست گرفته و ستاره سابق تیم ملی اسپانیا، رئال مادرید، بایرن مونیخ، لیورپول و … برای تغییراتی در بدنه لورکوزن که فصلی بحرانی را پشت سر می‌گذارد، وارد عمل می‌شود و چه بد که در این شرایط سردار آزمون مجبور است تنها به تمرینات نقاهتی بپردازد. آن هم در حالی که بخشی از مشکلات این فصل لورکوزن به دوری پاتریک شیک، مهاجم اهل چک این باشگاه از فرم گلزنی است. بازیکنی که در دیدار مقابل پورتو یک موقعیت عالی را از روی نقطه پنالتی از دست داد تا مقدمه شکست تیمش مقابل پورتو را ریخته باشد. دیداری که سردار به دلیل مصدومیت در آن به میدان نیامد تا مهدی طارمی ستاره آن لقب بگیرد.

پزشک تیم‌ ملی در گفت‌وگو با «شهروند»: وضعیت سردار را زیر نظر گرفته‌ایم

از آنجایی که بهبود سردار آزمون برای کارلوس کی‌روش اهمیت ویژه‌ای دارد، این سرمربی به کادر پزشکی تیم ملی که بسیار هم به آنها اعتماد دارد، دستور داده وضعیت سردار را زیر نظر بگیرند و همه کار برای رسیدن او به جام جهانی انجام بدهند. به همین دلیل پزشکان تیم ملی با سردار تماس گرفتند و وضعیتش را زیر نظر دارند تا بتوانند بهترین متد درمانی را برای او در نظر بگیرند.

برای آگاهی از آخرین وضعیت سردار آزمون با علیرضا شهاب، پزشک تیم ملی، هم‌کلام شدیم. او که علاقه زیادی به صحبت کردن در این‌باره نداشت، چند جمله‌ای بر زبان آورد:‌ «ما سردار را معاینه نکردیم، اما از وضعیت او آگاهی داریم. همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا سردار به جام جهانی برسد. اصول این است که مصدومیت کشیدگی همسترینگ حدود 6 هفته برای بهبود زمان بخواهد، اما تلاش می‌کنیم تا اگر امکانش مهیا باشد با تمرینات ویژه سردار را زودتر به میادین برگردانیم.»

شاید سردار دیدار با انگلیس را از دست بدهد

با وضعیتی که سردار آزمون دارد و اخباری که درباره او منتشر شده، بعید است که این بازیکن جام جهانی را به طور کامل از دست بدهد. مهاجم گلزن تیم ملی ایران احتمالا دو، سه روز به شروع جام جهانی به تمرینات گروهی تیم ملی اضافه می‌شود، اما بازی کردن او مقابل انگلیس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با شرایط موجود این‌طور به نظر می‌رسد که او بازی با انگلیس را از دست بدهد، اما از مسابقه با‌ آمریکا به ترکیب ایران اضافه شود. هرچند که همه مسائل موجود گمانه‌زنی است و در علم پزشکی نمی‌شود درباره آسیب‌ها و زمان دقیق رفع آنها به طور واضح نظر داد. پس باید صبر کرد و دید سردار آزمون چه زمانی آماده حضور در میادین می‌شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.