نظر ۱۹ متخصص پزشکی درباره علت فوت مهسا امینی

مدیرکل پزشکی قانونی تهران اعلام کرد:

مدیرکل پزشکی قانونی تهران اعلام کرد که ۱۹ پزشک متخصص روی علت فوت مرحومه امینی کار کردند و گزارش این سازمان به تایید این افراد رسیده است

به گزارش شهروند آنلاین؛ دکتر مهدی فروزش مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان تهران در برنامه گفتگوی ویژه خبری تلویزیون، مستندات نتیجه بررسی علل فوت خانم مهسا امینی را تشریح کرد.

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان تهران در این برنامه، اسناد پزشکی عمل جراحی مغزی خانم مهسا امینی در ۸ سالگی بابت تومور مغزی را ارائه کرد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در گفتگوی ویژه خبری بیان کرد: در تمامی آزمایشاتی که انجام میگیرد بسته به نوع آزمایش و فرایند آزمایش زمان متفاوت است و در مورد مرحومه مهسا امینی نمونه ها از نوع آسیب شناسی و سم شناسی بود.

وی گفت:‌ در پرونده مرحومه امینی از وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت استعلام گرفتیم که سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت مدارکی را برای ما ارسال کردند. مرحومه امینی در سن ۸ سالگی در سال ۸۶ به استناد پرونده بیمارستان فوق تخصصی میلاد به دلیل علائم بروز سر درد، اختلال رشد و اختلال بینایی با تشخیص تومور خوش خیم مغزی تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

وی همچنین خبر داد که پدر مرحومه مهسا امینی در زمان معاینه اولیه و هنگام کالبدشکافی پیکر دخترش حضور داشته است. پدر مرحومه یک بار دیگر هم همراه با وکلای خود در زمان جلسه کمیسیون پزشکی در سازمان پزشکی قانونی حاضر شده بود.

دکتر فروزش همچنین نسخه‌های مراجعه‌های متعدد مرحومه به پزشکان متخصص و فوق متخصص در سال‌های اخیر بابت بیماری را ارائه کرد و گفت: مرحومه امینی در سن ۸ سالگی در سال ۸۶ به استناد پرونده بیمارستان فوق تخصصی میلاد به دلیل علائم بروز سر درد، اختلال رشد و اختلال بینایی با تشخیص تومور خوش خیم مغزی تحت عمل جراحی قرار می گیرد که امضای پدر مرحومه نیز پای مدرک جراحی وی وجود دارد.

وی با بیان این که تمامی اظهار نظرهای ما مستدل و مستند به سوابق پزشکی است، افزود: بخشی از مستندات ما مربوط به مراجعات سرپایی مرحومه امینی به پزشکان و متخصصان و فوق تخصصان پزشکی در زمینه های مختلف بوده است. ما اظهارنظرمان صرفا بر اساس  مشاهدات کالبد گشایی و معاینه جسد نبوده و سوابق بیمار را چه به صورت بستری در بیمارستان و یا به صورت سرپایی بررسی کردیم.

مدیرکل پزشکی قانونی تهران ادامه داد:‌ عمده مراجعات مرحومه امینی در شهر تبریز بوده که دکتر سیامک شیوا در سال ۹۵ مکرر  این مرحومه را ویزیت کرده اند. مراجعات مکرر دیگری بعد از سال ۹۵  داشته اند. مراجعاتی هم به دکتر بهرامی فوق تخصص غدد در شهر تبریز در سال ۹۷  داشته اند.

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان تهران در ادامه گفت: جمع بندی علت فوت مرحومه مهسا امینی به تایید یک کمیسیون ۱۹ نفره از پزشکان رسیده است.

وی افزود: در سایر پرونده ها تنها یک پزشک نظر تخصصی می دهد اما در این مورد خاص به دلیل دستور مقام قضایی کمیسیونی با ۱۹ پزشک که در تخصصهای مختلف در تخصصهای مختلف (مغز و اعصاب، قلب و  عروق، فوق تخصص غدد و …) جزو سرآمدان هستند تشکیل شد که تنها ۵ نفر آنها شاغل در سازمان ما بودند.

وی درباره علت تاخیر در اعلام نتیجه بررسی‌ها هم گفت: در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم برای آزمایش های آسیب شناسی همین مدت زمان دو تا سه هفته زمان نیاز است.

مدیرکل پزشکی قانونی تهران تصریح کرد که در معاینه مهسا امینی هیچ‌گونه آثاری از ضرب و جرح وجود نداشت.

در این برنامه تلویزیونی همچنین دکتر قناعتی نماینده انجمن رادیولوژی ایران علت سکته مرحومه مهسا امینی و دلیل خونابه در جمجمه وی هنگام دفن پیکرش را بیان کرد./ ایرنا

//انتهای پیام

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.