جزئیاتی جدید از افزایش حقوق کارکنان دولت/حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟

​عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیاتی از لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را تشریح کرد

به گزارش شهروند آنلاین؛ احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لایحه 2 فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، اظهار کرد: این لایحه با قید 2 فوریت از سوی دولت به مجلس ارائه شده بنابراین روز یکشنبه در جلسه علنی درباره فوریت آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع احتمالا 2 فوریت این لایحه مورد موافقت وکلای‌ملت قرار می‌گیرد و پس از آن طرح جهت ارزیابی به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به‌عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در جلسات روز یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه کمسیون برنامه و بودجه به این لایحه رسیدگی خواهد شد، گفت: در نهایت گزارش نهایی کمیسیون روز چهارشنبه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد.

ارکانی درباره جزئیات لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، بیان کرد:بر اساس این لایحه 3 هزار امتیاز برای ارزیابی کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی این امتیاز هم برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت و همچنین 210 امتیاز برای هیئت علمی و قضات به صورت ثابت در احکام کارگزینی آنها درج می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بازنشستگانی که از صندوق‌های کشوری و لشکری و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی حقوق دریافت می‌کنند طبق این لایحه مبلق 900 هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه این افزایش حقوق به عنوان حقوق ثابت برای مشمولان این لایحه در نظر گرفته خواهد شد، گفت:در صورت تصویب این لایحه در مجلس و تایید آن از سوی شورای نگهبان، این افزایش حقوق از اول شهریور 1401 اعمال خواهد شد.

ارکانی با بیان اینکه طبق این لایحه بین 2 ونیم درصد تا 20 درصد حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: امتیاز بندی‌ها نیز بر اساس سوابق کاری، مدرک تحصیلی و غیره در نظر گرفته خواهد شد و بنابراین ضریب افزایش حقوق‌ها متفاوت خواهد بود.

به گزارش تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان اظهار کرد: این لایحه به‌‌منظور متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه 6 مهرماه جاری به تصویب دولت رسیده و با دوفوریت به مجلس تقدیم شده است./ تسنیم

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.