اعتصاب گسترده کارکنان حمل و نقل ریلی انگلیس

بیش از ۴۰ هزار نفر از کارکنان حمل و نقل ریلی در انگلیس دست از کار کشیدند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از تلویزیون بی بی سی، تازه‌ترین اعتصاب کارکنان راه آهن در انگلیس سبب شد تنها یک قطار از هر پنج قطار مسافربری در این کشور بتواند به فعالیت عادی خود بپردازد.

امروز (شنبه) بیش از ۴۰ هزار نفر از اعضای اتحادیه‌ حمل و نقل، کشتیرانی و قطار‌های مسافربری در سطح ۱۵ شرکت فعال قطار‌های مسافربری و شبکه‌ی ریلی انگلیس در اعتصاب به سر می‌برند.

این اقدام به دست کشیدن از کار در قالب بخشی از مناقشه‌ جاری بر سر حقوق، شرایط کار و مشاغل اتفاق می‌افتد.

تنها شرکت فعال در بخش قطار‌های مسافربری هم اعلام کرده خدمات رسانی به مسافران، دیر آغاز و زودتر هم پایان می‌یابد از این رو با اصرار از مردم خواسته شده تنها در صورتی برای مسافرت اقدام کنند که ضرورت آنی داشته باشد!

اعضای اتحادیه‌ کارگری شامل کارکنان باجه‌های فروش بلیت و خدمات رسانی در داخل قطار و آنهایی که نقش‌های عملیاتی دارند همه با هم اعتصاب کرده‌اند.

نزدیک به نیمی از شبکه‌ راه آهن انگلیس در طول روز تعطیل خواهد بود و قطار‌ها تنها بین ساعت‌ها ۷:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰ عصر به وقت محلی در رفت و آمد خواهند بود. خدمات رسانی در روز یکشنبه هم دیرتر از موعد مقرر آغاز می‌شود تا کارکنان کم کم خودشان را برسانند.

شرکت قطار‌های مسافربری انگلیس برای سومین بار در ماه جاری میلادی درگیر اعتصاب کارکنان شده؛ شنبه‌ گذشته رانندگان عضو اتحادیه‌ کارگری آسلف اعتصاب کردند و ۹۰ درصد خدمات رسانی مختل شد؛ اعضای اتحادیه‌ آسلف هم روز چهارشنبه دست از کار کشیدند.

دبیرکل اتحادیه کارگری کارکنان بخش حمل و نقل انگلیس، میک لینچ گفته این اتحادیه بار دیگر از اعضا رای گیری خواهد کرد تا مشخص شود آیا باز هم در اعتراض به وضعیت جامعه‌ کارگری دست از کار خواهند کشید یا خیر.

او ابراز امیدواری کرد اتحادیه‌ کارگری بتواند با شرکت قطار‌های مسافربری به توافق برسد، اما افزود: برای دستیابی به چنین توافقی، دولت انگلیس باید وارد عمل شود و شرکت‌های عامل را سر جایشان بنشاند، زیرا آنها فقط از خودشان دستور می‌گیرند!

مانوئل کورتز، دبیرکل اتحادیه کارگری انجمن کارکنان بخش حمل و نقل و سفر هم گفت: خواسته‌های کارگران منطقی و معقول است و اعضای این اتحادیه پس از سال ها، شایستگی این را دارند که حقوق و مزایاشان افزایش پیدا کند.

کارکنان شرکت قطار‌های مسافربری اسکات ریل در اسکاتلند هم روز دوشنبه بار دیگر دست از کار خواهند کشید؛ اتحادیه کارگری کارکنان بخش حمل و نقل، افزایش پنج درصدی حقوق کارکنان را رد کرده و آن را ناامید کننده خوانده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.