تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا قبل از زمستان

عدم تزریق دوز تقویتی این واکسن افزایش مرگ و میر در فصل زمستان را به دنبال خواهد داشت

نتایج یک گزارش جدید در ایالات متحده نشان می‌دهد میزان افرادی که در زمستان امسال بر اثر کووید-19 می‌میرند، می‌تواند به این بستگی داشته باشد که چه تعداد از آنها دوز واکسن تقویت کننده خود را دریافت می‌کنند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ نتایج مطالعه پژوهشگران صندوق مشترک‌المنافع نشان می‌دهد که تا ۹۰ هزار مرگ ناشی از کووید-19 در ایالات متحده در پاییز و زمستان قابل پیشگیری است، اما اگر جذب واکسن با سرعت پایین فعلی ادامه یابد، احتمال کمتری وجود دارد که از این میزان بیمار بتوان محافظت کرد.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده آمریکا در این رابطه گفت: وقتی به داده‌های مرگ و میر و بیماری شدید در بین افراد واکسینه نشده در مقابل کسانی که دوز کامل واکسن و تقویت کننده‌های خود را دریافت کرده‌اند، نگاه می‌کنید، داده‌ها از تفاوت در شدت و مرگ در بین افرادی که واکسینه نشده‌اند کاملا واضح است.

این مقام ارشد بهداشتی ایالات متحده در رابطه با موضوع فوق گفت: در کشور ثروتمند ما، ۶۸ درصد از جمعیت ما واکسینه شده و تنها نیمی از آنها یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند. ما در پذیرش واکسن‌ها رتبه بسیار ضعیفی در سطح جهان داریم. در واقع ما به نوعی باید به علت اصلی آن بپردازیم و می‌دانم که موضوع فوق بسیار پیچیده خواهد بود زیرا بسیاری از این مخالفت‌ها با واکسن به دلیل اختلافات سیاسی است.

محققان تشخیص دادند که اگر واکسیناسیون دوز تقویت ‌کننده کووید-19 با نرخی مشابه واکسیناسیون آنفلوآنزا در سال‌های ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ اتفاق می‌‌افتد، از اول اکتبر تا پایان مارس ۲۰۲۳، حدود ۷۵ هزار مرگ و میر کمتر، ۷۴۵ هزار مورد بستری کمتر و ۴۴ میلیارد دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های پزشکی در مقایسه با سناریویی که در آن نرخ واکسیناسیون روزانه بدون تغییر باقی بماند، رخ می‌دهد.

در سناریویی دیگر، تحلیلگران تشخیص دادند اگر ۸۰ درصد از مردم دوزهای تقویتی به روز شده خود را دریافت کنند، نه تنها از ۹۰ هزار مرگ بلکه از بیش از ۹۳۶ هزار مورد بستری شدن در بیمارستان جلوگیری شده و ۵۶ میلیارد دلار در شش ماه پس‌انداز می‌شود.

به همین دلیل به همه مردم توصیه می‌شود حتما قبل از شروع فصل زمستان نسبت به تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا اقدام کرده و از جان خود دیگران حفاظت کنید.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.