15 برند ارزشمندهای جهان در سال 2020

ارزش اپل باز هم افزایش یافت

شرکت “اینتربرند” هر سال باارزش‌ترین برندهای جهان را معرفی می‌کند. تاثیر پاندمی کرونا امسال اما بر لیست باارزش‌ترین شرکت‌های جهان نیز قابل رویت است

شهروند آنلاین: شرکت “اینتربرند” هر سال رتبه “بهترین برندهای جهان” (Best Global Brands) را منتشر می‌کند . گزارش برترین برندهای جهانی در سال ۲۰۲۰ که برای سی امین سال متوالی منتشر شده است، نشان می‌دهد برندهای تکنولوژی به سلطه خود بر روی بازارها ادامه داده‌اند و این در حالی است که برندهای لوکس با سرعت زیادی در حال نزدیک شدن به آن‌ها بوده اند.

طی ۳۰ سال تهیه این گزارش، نام ۳۰۰۰ برند در بین ۱۰۰ برند برتر دیده شده است که تنها ۳۱ برند توانسته‌اند خود را در بین برترین برندهای جهانی نگه دارند. برندهای برتر بر حسب معیارهایی چون میزان محبوبیت، گستره جغرافیایی بازار، ارزش سهام، ارزش برند، تعداد کارکنان و میزان فروش رتبه بندی شده‌اند.

15 برند ارزشمندتر امسال عبارتند از:

1- در این لیست برند اپل نه تنها از جایگاه نخست خود دفاع کرد، بلکه ارزش آن باز هم افزایش یافت و در سال ۲۰۲۰ به ۳۲۳ میلیارد دلار رسید که فاصله معنی‌داری با دیگر برندهای جهان دارد.

2 – ارزش شرکت تجارت اینترنتی آمازون با افزایش ۶۰ درصدی به ۲۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید. این شرکت با ارتقا یک رتبه موفق شد در جایگاه دوم لیست اینتربرند قرار بگیرد. پاندمی کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش خریدهای آنلاین در موفقیت آمازون تاثیر بسزایی داشته است.

3 – مدال برنز سال ۲۰۲۰ به شرکت مایکروسافت رسید. ارزش این شرکت هم در این سال افزایش یافت و به ۱۶۶ میلیارد دلار رسید.

4 – برند گوگل با کاهش ارزش روبرو شد و از رتبه دوم به چهارم در سال ۲۰۲۰ سقوط کرد. ارزش این شرکت ۱۶۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.

5 – ارزش شرکت کره‌ای سامسونگ که دارای زیرمجموعه‌های گوناگون از الکترونیک تا صنایع سنگین است در سال ۲۰۲۰ افزوده شد و به ۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. برند سامسونگ با یک رتبه افزایش در لیست “اینتربرند” در جایگاه پنجم قرار گرفت.

6 – کوکاکولا معروف‌ترین نوشیدنی جهان، گرچه از اجزای دائمی لیست باارزش‌ترین برندهای جهان است، اما امسال با تنزل یک‌رتبه‌ای در جایگاه ششم قرار گرفت و ارزش آن ۵۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.

7 – ژاپن با شرکت تویوتا دارای باارزش‌ترین برند خودروسازی جهان است. این شرکت با ارزشی معادل ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار موفق شد از جایگاه هفتم خود در میان ۱۰ برند برتر جهان دفاع کند.

8 – امسال هم مرسدس بنز تنها برند آلمانی است که موفق شده در میان ده برند برتر جهان جای گیرد و با ارزشی معادل ۴۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از جایگاه هشتم خود در لیست “اینتربرند” دفاع کند.

9 – بنظر می‌رسد غذای “فست فود” هنوز هم برای تعدادی لذیذ است. برند فروشگاه زنجیره‌ای “مک دونالد” با ارزش ۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار همچون سال ۲۰۱۹ در رتبه نهم قرار دارد.

10 – میکی ماوس احتمالا احساس غرور خواهد کرد. برند والت دیسنی با ارزشی معادل ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار دوباره در این سال در رتبه دهم قرار گرفت.

11 – جایگاه شرکت خودروسازی آلمانی “بی‌‌ام‌و” در سال ۲۰۲۰ تغییری نکرد و با ارزش تقریبا ۴۰ میلیارد دلار در رتبه یازدهم باقی ماند و موفق نشد در میان ۱۰ برند برتر جهان جای گیرد.

12 – شرکت اینتل در زمینه تولید و طراحی انواع مختلف سخت‌افزار رایانه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه فلش، همچنین انواع مختلف ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدار مجتمع، واحد پردازش گرافیکی و سامانه نهفته فعالیت می‌کند که ارزش آن در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۳۷ میلیارد دلار بود و با ارتقا یک رتبه، دوازدهم شد.

13 – فیس‌بوک در سال ۲۰۲۰ یک رتبه ارتقا یافت و با ارزش ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

14 – ارزش شرکت شرکت تولیدکننده و فروشنده نرم‌افزار و سخت‌افزار “آی بی ام” با دو رتبه تنزل به ۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ رسید و در رتبه چهاردهم قرار گرفت.

15 – شرکت نایکی با ارزش ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در رتبه پانزدهم قرار دارد و با ارزش‌ترین شرکت فعال در عرصه مد است. نایکی به نسبت سال ۲۰۱۹ یک رتبه ارتقا یافته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.