رویکرد ایران همچنان پابندی به مسیر مذاکرات است/ اجازه دخالت در امور داخلی‌مان نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری؛

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا روند مذاکرات را به مسائل اخیر در ایران ارتباط دادند،موضوع داخلی ایران مربوط به دولت و ملت ایران است، اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری در امور داخلی ایران دخالت کند

به گزارش شهروند آنلاین؛ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز دوشنبه با خبرنگاران، ضمن تبریک هفته گفت: وحدت هفته برادری، دوستی و مودت و تمرکز بر مبانی و اصول مشترک بین امت اسلامی از همه گرایش‌ها را  خدمت امت اسلامی و به همه کشورهای اسلامی تبریک عرض میکنم. این هفته فرصت خوبی است برای امت اسلامی که روی مشترکات تاکید کرده و از اختلاف‌نظر دوری کنند و اینکه ما اصول و مبانی مشترکی داریم که در صورت تمرکز بر آنها از اختلافات بی‌نیاز هستیم و می‌توانیم از ظرفیت‌های کشورهای اسلامی برای تامین امت اسلامی استفاده کنیم و پایبند به آموزه‌های ارزشمند دین مبین اسلام باشیم و ارزش‌های دینی را ترویج کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات وزارت خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت:‌ در بحث مباحث مربوط به مذاکرات و گفت‌وگوها بارها در این جلسه هم اعلام شده و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هم اخیرا مجددا تاکید کرده‌اند که رویکرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبندی به مسیر مذاکره است به منظور دستیابی به توافقی که پایدار و متضمن منافع اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد و منافع ملت ایران را تامین کند و در عین حین توافق پایدار و ماندگاری باشد.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی و آمریکا روند مذاکرات را به مسائل اخیر در ایران ارتباط دادند،موضوع داخلی ایران مربوط به دولت و ملت ایران است، اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری در  امور داخلی ایران دخالت کند.مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی در مورد مذاکرات بارها اعلام شده است آماده هستیم در آن مسیر کار رو جلو ببریم.

سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید بر اینکه آماده تعامل دوسویه با همه طرفها برای این که مذاکرات به نتیجه برسد، هستیم، اظهار داشت: در برابر هرگونه تلاش طرفهای غربی و دولت آمریکا برای اعمال تحریم های جدید و اعمال فشار برای امتیاز خواهی و باج خواهی و هرگونه اعمال محدودیت علیه ایران با جدیت ایستادگی می کنیم و به موقع پاسخ خواهیم داد.

کنعانی در مورد اقدامات علیه سفارتخانه های ایران و اقدامات مداخله جویانه آمریکا و اروپا در امور ایران گفت: ما شاهد رفتار دوگانه این کشورها در مورد حقوق بشر هستیم، به دولت ایران توصیه می‌کنند در برابر کسانی که امنیت را بر هم زدند خویشتن داری کنید،باید بدانند جمهوری اسلامی شنونده انتقاد و اعتراض است و به گفتگو اعتقاد دارد اما باید حافظ امنیت مردم باشد و در برابر اغتشاش نمی تواند سکوت کند.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که دولت ایران را توصیه به عدم خشونت می‌کنند در کشورهای خودشان به خشونت طلبان اجازه می‌دهند در کشورهایشان متعرض سفارتخانه‌های ایران شوند که دارای مصونیت است. به خشونت طلبان اجازه می دهند که متعرض دیپلمات های ایرانی شوند، این کشور ها اجازه می دهند فرد مهاجمی با سلاح سرد وارد سفارت ایران شود به سفیر زن ایرانی و کارمندان متعرض شود. جمهوری اسلامی موظف به تامین امنیت شهروندان است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ادامه داد: در کشورهایی که توصیه های دموکراتیک به ما می کنند به گروه هایی مجال فعالیت می دهند که سابقه عملیات تروریستی دارد./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.