کمتر مثل خودت باش!

ترفند ترامپ در آخرين مناظره انتخاباتی

اگر رای دهندگان او را ماه آینده انتخاب نکنند، دلیل اصلی‌اش این است: مبارزات انتخاباتی 2020 متفاوت است اما دونالد ترامپ نه.

راضیه زرگری- قبل از آخرین و در عین حال بهترین فرصت رئیس جمهور برای ترغیب مردم به انتخاب مجدد او، عصر پنجشنبه رویکرد ترامپ روشن و در عین حال پیچیده بود: کمتر شبیه دونالد جی‌ترامپ باش.

نیویورک‌تایمز در مقاله ای تحلیلی از آخرین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا به تغییر لحن، ژست‌های متفاوت و بعضا ناآشنایی که ترامپ برای جذب حداکثری آراء مردم در آخرین فرصت‌هایش برای بقا در کاخ سفید از خود بروز داد، اشاره می‌کند.می توان گفت او بر‌اساس استانداردهای خود تلاش کرد. در مقاطع مختلف موفق شد مانند شخصی عمل کند که مدعی مورد بی‌احترامی قرار‌گرفتن است:شبیه یک سیاستمدار معمولی در یک مناظره.

ترامپ در واپسین ساعت‌های کارزار انتخاباتی در‌حالی در مقابل کشمکش رای‌دهی الکترال به یک نامزد ایستاد که میان توجه به توصیه متحدانش که طرفدار ژست غیرمعمول او هستند و تسلیم شدن در انگیزه هایی‌ که هنوز او را در مقابل حریف، شکست ناپذیر جلوه می‌دهد،مشغول تاب خوردن بود

او وقتی از پاسخگویی به همه‌گیری دفاع می‌کرد، با صدای آرام صحبت می‌کرد و خیلی کمتر حرفش را قطع می‌کرد. ترامپ از مجری برنامه برای اجازه حضور در مناظره تشکر کرد در حالی که این عبارت‌ها کنایه‌آمیز به نظر نمی‌رسید. به هر حال بسیار بعید است او با این لحن کمکی به خودش کرده‌باشد.

ترامپ تمام شب در حالی در واپسین ساعت‌های کارزار انتخاباتی در مقابل کشمکش رای‌دهی الکترال به یک نامزد ایستاد که میان توجه به توصیه متحدانش که طرفدار ژست غیرمعمول او هستند و تسلیم شدن در انگیزه هایی‌ که هنوز او را در مقابل حریف، شکست ناپذیر جلوه می‌دهد،مشغول تاب خوردن بود.

اگر به نظر می‌رسید ترامپ تشخیص داده این مناظره توده مخاطبان نهایی‌اش را در كمتر از دو هفته قبل از روز انتخابات مشخص می‌کند ،قطعا محدودیت‌های اجرایی دقیق‌تری را در شیوه رای دهی الکترال به نمایش می‌گذاشت.

کارهای زیادی که ترامپ باید انجام می‌داد

در کارزار انتخاباتی که تیم بایدن سعی کرده آن را به شکل رفراندوم برای رئیس جمهور فعلی به ویژه با دستمایه قرار دادن مدیریت او در ویروس کرونا،پیش‌ببرد، دقیقا همان تلاشی که ترامپ اغلب برای رقیبش کاملاً ساده و واضح انجام داده ؛ با توجه به نظرسنجی‌ها که او را عقب‌تر از بایدن نشان می‌دهد، این رئیس جمهور بود که پنجشنبه شب کارهای زیادی برای انجام دادن داشت.

 اگر به نظر می‌رسید ترامپ تشخیص داده این مناظره توده مخاطبان نهایی‌اش را در كمتر از دو هفته قبل از روز انتخابات مشخص می‌کند ،قطعا محدودیت‌های اجرایی دقیق‌تری را در شیوه رای دهی الکترال به نمایش می‌گذاشت

در بعضی مواقع ، به نظر می رسید پاسخ های او با این شرایط کاملاً متناسب باشد؛ به ویژه زمانی که هدف گروه‌هایی است که او باید جایگاه اجتماعی آنها را بهبود ببخشد. مانند سالخوردگان ، که در یک بخش از مناظره در عرض چند ثانیه چهار بار متعهد شد از آنها “محافظت” کند.

اما در لحظه های صحبت از آشوب ملی بی‌امان ، تظاهرات اعتراضی، بحران بهداشت عمومی و آشفتگی عظیم مالی، ترامپ نمی‌تواند مهمترین ویژگی‌های دوره تصدی خود را برجسته کند .پس دوباره به جبهه های تفکر جادویی با صدای بلند و شکایت از بی بند‌و ‌باری ها برمی‌گردد.

ترامپ یک مراقبه طولانی را آغاز کرد که به احتمال زیاد فقط در مخاطبان اختصاصی رسانه های راست طنین انداز شود؛ در مورد اینکه آیا نام مستعار جو بایدن “مرد بزرگ” است؟موضوعی که مربوط به معاملات تجاری پسرش بوده است. او در عبارت “ایمیل‌ها، ایمیل‌های وحشتناک” با تکرار توطئه آمیزی مکث کرده بود.

توسل به لینکلن برای فرار از نژاد‌پرستی

او به آبراهام لینکلن متوسل شد تا از کمک های خود به سیاه پوستان آمریکایی تعریف کند.

ترامپ دفاع از عملکرد مدیریتی‌اش در بحران کرونا را با این مضمون که “ما نمی‌توانیم مثل جو خود را در زیرزمین حبس کنیم” لکه‌دار کرد؛ قبل از اینکه به منابع ظاهرا مبهم ثروت خانواده بایدن اشاره کند . او گفت: ” بدیهی است كه او (بایدن) در جایی پول زیادی بدست آورده است.”

مخالفان رئیس جمهور دوست دارند بگویند فقط یک ترامپ وجود دارد و مشاوران او دوست دارند شخصیت دیگری را توصیف کنند: کسی که در خلوت دلسوز و نوع‌دوست است ؛ فقط زمانی که وظبفه‌اش دیکته کند نزاع می‌کند.

ترامپ دفاع از عملکرد مدیریتی‌اش در بحران کرونا را با این مضمون که “ما نمی‌توانیم مثل جو خود را در زیرزمین حبس کنیم” لکه‌دار کرد؛ قبل از اینکه به منابع ظاهرا مبهم ثروت خانواده بایدن اشاره کند

مبارزات انتخاباتی 2020 متفاوت است ولی ترامپ نه

غالباً و علی رغم تلاش های زیاد پنجشنبه‌اش، مورد اخیر ترامپ در رگبار اظهارات تحریف شده و تبریک گفتن به خودش، از‌هم فروپاشید.

اگر رای دهندگان ماه آینده او را رد کنند ، دلیل اصلی این خواهد بود: مبارزات انتخاباتی 2020 متفاوت است ولی ترامپ نه.

او همچنان به طور گسترده‌ بر ادعاهای اغلب بی اساس خود علیه پسر حریف‌اش متمرکز شده و از توصیه متحدان جمهوری‌خواه‌اش که گفته اند این حملات کمی فراتر از پژواک تفکر محافظه کارانه محبوب ترامپ بوده ، سرپیچی می کند.

ترامپ هنوز هم عملاً تلاشی برای ترسیم برنامه جامع دوره دوم ریاست جمهوی خود که بتواند مورد توجه هر خط‌کشی سیاسی باشد؛ نکرده‌است. خط‌کشی ها اغلب مثل قبل باقی مانده‌ و او در رقابتی است که طبق نظرسنجی، میلیون ها نفر قبلاً رأی داده و اکثرا فرد مقابل را انتخاب کرده‌اند.

رقابت دو مرد 70 ساله افتخاری ندارد

البته، احتمالاً انعطاف‌پذیری سیاسی هرگز به مسابقه بین دو مرد حدود 70 ساله به عنوان یک ویژگی برجسته افتخار نمی‌کند.

بایدن نیز روز پنجشنبه نشان داد کاندیدایی است که رأی دهندگان در طی دهه ها او را خوب یا بد شناخته اند: موجودی از واشنگتن قدیم ، با قابلیت برگرداندن منابع که هرگز روراست نبوده.

او از “Bidencare” صحبت کرد و کنایه کنجکاوانه‌ای به هیتلر زد. بایدن تحت فشار اندکی قرار گرفت تا تکذیب قانع کننده‌ای در مقابل اتهام ترامپ مبنی بر اینکه او تقریباً نیم قرن از زندگی‌اش را در واشنگتن بوده ،ارائه دهد.

بایدن اغلب بر شدیدترین فشارهایش درباره مدیریت ترامپ در شیوع همه‌گیری کرونا تکیه کرده بود؛با این استدلال که رئیس جمهور ظرفیت تکمیل این ماموریت بحرانی را ندارد. بایدن درباره ویروس گفت: “او می گوید ما یاد گرفته ایم با آن زندگی کنیم؛مردم یاد می گیرند با آن بمیرند.”

بایدن در موضوع مهاجرت ، 545 کودکی که در مرز از والدین خود جدا شده و نمی‌توان والدین آنها را پیدا‌ کرد، را برجسته کرد. او گفت: “این اقدام خنده‌دار است و هر تصوری از ملت بودن را نقض می‌کند.”

بایدن اغلب بر شدیدترین فشارهایش درباره مدیریت ترامپ در شیوع همه‌گیری کرونا تکیه کرده بود؛با این استدلال که رئیس جمهور ظرفیت تکمیل این ماموریت بحرانی را ندارد

تلافی ترامپ این بود که ادعا کند از کودکان “به خوبی مراقبت می‌شود” و سپس بر روی مکان‌هایی که برای نگهداری آنها استفاده شده تمرکز کرد: “چه کسی آنها را ساخته ، جو؟”

باید یادآور شد که این رقابت هنوز تمام نشده

مانند تاجری که مدتهاست در تهیه تله هایی شبیه هودینی برای خود و سپس تلاش برای فرار از آن تخصص دارد ، ترامپ هوشیار به نظر می رسید از‌اینکه مطمئناً آخرین باری است که در صحنه بحث و مناظره قرار می‌گیرد.

اگر او پنجشنبه در آخرین مناظره انتخاباتی‌اش بی‌نظم‌ترین ترامپ معروف نبود ، به این دلیل است که همچنان مردی است که قاطعانه معتقد است امتناع از تعدیل بخشی از آن‌چیزی است که در وهله اول به او تحویل داده شد

در سال 2016 ، او موفق شد در 10 روز آخر رقابت نسبتاً منظم باقی‌بماند؛ درحالی‌که مشاورانش از آخرین مناظره فاجعه بار دوره قبل ترامپ ابراز تاسف کردند.

و اگر او پنجشنبه در آخرین مناظره انتخاباتی‌اش بی‌نظم‌ترین ترامپ معروف نبود ، به این دلیل است که همچنان مردی است که قاطعانه معتقد است امتناع از تعدیل بخشی از آن‌چیزی است که در وهله اول به او تحویل داده شد؛ دلیل کافی است.طرفدارانش می‌گویند ، باید یادآور شد که این مسابقه هنوز تمام نشده.

رئیس جمهور خوشحال است که در طول زندگی حرفه ای خود، دیگران را وادار به سازگاری با ترفندها و هوس‌های خود کرده و مطمئن است که اگر تاریخ آموزنده بود،به هر حال همه چیز کم و بیش برای او رقم می خورد.

مشاهده مقاله اصلی در اینجا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.