آمریکا کاهش تولید نفت اوپک‌پلاس را تهدیدی برای اقتصاد جهانی دانست

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 10 اکتبر 2022

فایننشال‌تایمز دوشنبه، 10 اکتبر 2022، گزارش داد جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اقدام نامعقول اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را تهدیدی برای اقتصاد جهانی خواند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، دیلی‌تلگراف و گاردین به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

به گزارش فایننشال‌تایمز، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اقدام نامعقول اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را تهدیدی برای اقتصاد جهانی خواند. وزیر خزانه‌داری آمریکا اقدام اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را «بی‌فایده و نامعقول» دانست و گفت: «این اقدام اوپک پلاس تصمیمی «بی‌فایده و نامعقول» برای اقتصاد جهان به ویژه بازارهای نوظهور است که اکنون با قیمت بالای انرژی مواجه هستند. تصمیم اوپک عاقلانه نیست و مشخص نیست در نهایت چه تاثیری خواهد داشت، اما در شرایط کنونی که با آن مواجه‌ایم، نامناسب است.»

دیلی‌تلگراف

«پوتین می‌گوید انفجار پل اقدامی تروریستی بود» عنوان گزارش اصلی روزنامه دیلی‌تلگراف است. در گزارش این روزنامه آمده: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، مدعی است که حمله به پل «کرچ» در کریمه اقدامی تروریستی بوده است. انفجار در پلی که کریمه و روسیه را به هم متصل می‌کند، به عنوان نقطه عطفی احتمالی در جنگ روسیه و اوکراین مورد توجه قرار گرفته و روحیه اوکراین را قوی‌تر کرده است.»

(کمیته ملی ضد تروریسم روسیه روز شنبه، 8 اکتبر، از وقوع آتش‌سوزی در پل کریمه به‌دلیل کار گذاشتن بمب در یک خودرو خبر داده بود. روسیه از پل کرچ که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد برای انتقال تجهیزات نظامی ارتش خود که در اوکراین می‌جنگند، استفاده می‌کند. پوتین انفجار پل کریمه را اقدامی «تروریستی» توصیف کرد که «سرویس‌های ویژه» اوکراین انجام داده‌اند.)

گاردین

در حالی که تصویر صفحه اول گاردین منعکس‌کننده آسیب حمله موشکی به یک بلوک آپارتمانی در اوکراین است، گزارش اصلی این روزنامه درباره فشاری است که بر لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، از سوی «شورشیان حزب محافظه‌کار» وارد می‌شود.

گاردین گزارش داده: «گفته می‌شود نخست‌وزیر بر سر برنامه‌هایش برای کاهش مزایا «در آستانه یک چرخش و عقب‌نشینی بزرگ دیگر از مواضع خود» است. اگر مزایا به جای تورم، متناسب با دستمزدها افزایش یابد، 450 هزار نفر دیگر در معرض خطر فقر قرار می‌گیرند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.