امسال چند میلیون دانش‌آموز ثبت‌نام کردند؟

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ به شکایات وزارت آموزش و پرورش آمار ثبت‌نام در مدارس را اعلام کرد

بنابر اعلام مجتبی هاشمی نزدیک به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس ثبت نام قطعی شده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ هاشمی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهارکرد: به دستور مقام عالی وزارت درحال بازیابی فرآیندهای مرتبط با ثبت‌نام دانش‌آموزان هستیم تا این فرآیند مرتبط‌ تر و منطبق با نگاه و نیازهای مردم باشد.

او افزود: در این مسیر ارزیابی خوبی در سطح کشور داشتیم و نزدیک به ۸۰ هزار مدرسه مورد بازدید قرار گرفته و در این بازدیدها عمده مسائل و مشکلات خانواده درباره محدوده‌بندی‌های مدارس و دغدغه‌های مردم نسبت به نوع محدوده‌بندی بوده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مسائل نوع مشارکت در سطح مدیران مدارس و مبالغ مالی مورد تقاضای آنها از والدین بوده است، در این راستا ما با مجموعه مشارکت مردم در امر مدرسه‌داری مسئله‌ای نداریم اما در رابطه با شکل و زمان این جریان مسائلی مطرح شده که تلاش کردیم، این مشکلات رفع شود.

هاشمی عنوان کرد: تلاش شده تا مشکلات ثبت‌نام برای والدین رفع شود و دانش آموزان فارغ از جریان مدرسه نمانند و دور از شرایط آموزش نباشند، در این راستا ۱۶ میلیون دانش‌آموز هدفگذاری شده بود که اکنون نزدیک به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنها ثبت‌نام قطعی داشته‌اند.

او تاکید کرد: بحث ثبت‌نام بخشی از دانش‌آموزان اتباع همچنان ادامه دارد، توصیه به معاونان آموزشی در سطح کشور این است که بحث بازماندگی از تحصیل را به عنوان هدفگذاری قابل ملاحظه داشته باشند که دانش‌آموزی از چرخه تحصیل عقب نماند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.