بررسی اصلاح الگوی کشت در شورای عالی آب

رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم مدیریت تامین، توزیع و مصرف آب در کشور، اصلاح روش‌های مصرف آب و نیز اصلاح الگوی کشت را از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور دانست.

به گزارش شهروند آنلاین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در دومین جلسه شورای‌عالی آب در دولت سیزدهم، با تاکید بر اهمیت حکمرانی در مساله آب، تعیین دقیق نیاز‌ها و اولویت‌بندی آنها، سیاستگذاری صحیح بر مبنای داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده، اجرای سیاست‌های تعیین شده و نظارت بر حسن اجرای آنها را لازمه این حکمرانی دانست.

رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم مدیریت تامین، توزیع و مصرف آب در کشور و ابراز تاسف از هدر رفت آب به دلیل استفاده غیر منضبط در برخی مناطق، مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت را از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور دانست و خاطرنشان کرد: همکاری و همگامی مردم برای تحقق این اهداف بسیار مهم است.

رئیسی با اشاره به مدیریت مناسب مصرف برق در تابستان امسال و همراهی خوب مردم و بخش‌های صنعت و کشاروزی، منتقل نشدن مشکل به مردم را از نتایج خوب این مدیریت برشمرد و تاکید کرد، شرط لازم برای جلب همکاری مردم و همراه و کردن آنها، تبیین دقیق مشکلات موجود و ارائه راهکار مناسب به مردم است.

رئیس جمهوری اصلاح الگوی کشت با ایجاد مشوق‌ها و جذابیت‌ها برای کشاورزان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اگر عوارض کشت سنتی و فواید اصلاح الگوی کشت برای کشاورزان تبیین شود، حتما از سوی آنان پذیرفته خواهد شد.

رئیسی در ادامه با بیان اهمیت کشاورزی علم‌پایه در اصلاح الگوی کشت، به میدان آوردن موسسات تحقیقی و پژوهشی و همچنین دانشگاه‌های کشاورزی را برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و مدیریت منابع آبی ضروری دانست.

رئیس جمهوری در ادامه گفت: رشد اقتصادی کشور در گرو سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است و یکی از مؤلفه‌های اصلی افزایش بهره‌وری، مدیریت آب است. ما می‌توانیم با مصرف بهینه آب، بهره‌وری را افزایش و رشد اقتصادی کشور را ارتقا دهیم.

رئیسی تصریح کرد: در این زمینه مراکز پژوهشی و راهبردی راه را برای حرف‌ها و نگاه‌های نو باز کنند و نظرات اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه آب را به خوبی به مسئولان و متولیان امر منعکس کنند.

در این جلسه دو سند مهم «اصلاح و ارتقای نظام حکمرانی آب» و همچنین طرح «اصلاح الگوی کشت» که از سوی وزارتخانه‌های نیرو و جهادکشاورزی ارائه شده بودند، به تصویب اعضا رسیدند.

همچنین «تشکیل کمیته ملی اصلاح الگوی کشت» به ریاست معاون اول رئیس جمهوری از دیگر مصوبات این جلسه بود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.