کاهش کمبودهای دارویی به ۵۰ قلم

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبود‌های دارویی به ۵۰ قلم دارو رسید.

به گزارش شهروند آنلاین،سجاد اسماعیلی در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر درباره آخرین تغییر در رقم کمبود‌های دارویی نیز افزود: هم اکنون کمبود‌های دارویی به ۵۰ تا ۶۰ قلم رسیده است این در حالی است که کمبود‌های دارویی پیش از این ۱۵۰ قلم بود.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در هفته‌های اخیر کمبود‌های دارویی به صورت مقطعی درباره برخی شربت‌های آتنی‌بیوتیک مشاهده شد که با افزایش تولید در حال رفع شدن است و مواد اولیه آن نیز وارد شده است و به زودی برنامه‌ریزی به گونه‌ای خواهد بود که تولید و تامین شربت‌های آنتی بیوتیک برای فصل پاییز و تابستان پایدار شود.

اسماعیلی گفت: در فصل تابستان با کمبود مقطعی سرم مواجه شدیم که هم اکنون تولید و تامین آن پایدار شده است، حتی برخی خط تولید‌های جدید برای سرم فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و واردات کافی نیز برای تامین سرم صورت گرفته است.

او با بیان اینکه طرح دارویار نیاز به ۶ ماه ارزیابی پژوهشی برای کنترل بر مصرف دارو دارد، افزود: برای منطقی شدن مصرف دارو باید زمان بیشتری سپری شود تا مشخص شود پزشکان و بیماران در اجرای دارویار به یک برایند مصرف درست دارو دست یابند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.