اتحاد مسلمانان نه یک تاکتیک بلکه راهبرد و استراتژی اساسی است

رییسی در سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی:

رییس‌جمهور در کنفرانس وحدت اسلامی با تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و خوشامدگویی به علمای جهان اسلام حاضر در کنفرانس، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری از تفرقه جهان اسلامی و هم افزایی و همفکری علمای اسلامی را هدف این کنفرانس دانست

به گزارش شهروند آنلاین؛ سید ابراهیم رییسی صبح امروز چهارشنبه در آیین گشایش سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران افزود: انسان معاصر با اتکا به خدا و آموخته‌های دینی می‌تواند زندگی سعادتمندی برای خود رقم بزند. جامعیت دین به انسان این قوت را می دهند که در مقابل تهاجم فرهنگی و نسخه‌های ارایه شده از غرب و شرق که هیچ تناسبی با زندگی دین‌مدارانه ندارد، ایستادگی کند.

پرچم  دین، پرچم اتحاد بین همه مسلمانان در همه اقلیم‌ها با همه گویش‌هاست

وی ادامه داد: این کنفرانس کمک می‌کند که به درک مشترک بین همه شخصیت‌های اثرگذار در جهان اسلام که چه سرمایه عظیمی به اسم دین و دینداران و مسلمانان و معتقدان به دین، سرزمین‌های اسلامی، جوانان با گرایش به معنویت و دین، روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن و آماده بودن برای زندگی دین مدارانه، نیروهای فرهیخته و عالم و عامل برای اندیشه  در مقابل جریان الحادی و سکولار و تکفیری داریم.

وی خاطرنشان کرد: بیندیشید که دشمن در چه جایگاهی است و چه ترفندهایی دارد. بیندیشید؛ به نام دین امروز پرچمی که امام برافراشتند، پرچم اتحاد بین همه مسلمانان در همه اقلیم‌ها با همه گویش‌ها است. امروز مسلمانان اشتراکات بسیار زیادی دارند. این اشتراکات می تواند قدرت بزرگ و مدنی به نام دین پدید آورد و در برابر همه تمدن‌های مدعی امروز عالم سر بلند اعلام کند که برای سبک زندگی انسان معاصر ، سخن و مدل داشته باشد.

به برکت خون شهدای اسلام، بیداری اسلامی ایجاد شد

رییس‌جمهور با بیان این‌که «پیام این کنفرانس این است که ما به عنوان دین می‌خواهیم زندگی انسان معاصر رقم بخورد» خاطرنشان کرد: شهدای جهان اسلام، بیداری ایجاد کردند. برخی فکر می‌کردند اسلام، امری شخصی است ولی به برکت خون شهدای اسلام، بیداری اسلامی ایجاد شد و همه مسلمانان می‌خواهند مسلمان زندگی کنند و در همه شئون زندگی‌شان براساس اسلام عمل شود. دشمن از همین می‌ترسد.

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی اول و دوم و ایجاد دو بلوک شرق و غرب و فروریختن بلوک شرق، دشمن بررسی کرد که چه مانعی می‌تواند در مقابل نظام سلطه بایستد؟ آن‌ها به این نتیجه رسیدند تنها مانع‌شان اسلام است و نقشه کشیدند اجازه ندهند اسلام در دنیا رواج یابد. ایجاد دولت‌های وابسته، امپراتوری رسانه‌ای ، راه‌اندازی گروه‌های تکفیری ، اهانت به مقدسات اسلام، رواج تکفر افراطی و تکفیری از حلقه‌های یک زنجیره از سوی دشمن برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان بود. تصمیم گرفتند قدرت دین سربلند نکند.

امروز اتحاد مسلمانان نه یک تاکتیک بلکه راهبرد و استراتژی اساسی است

رئیس جمهور در ادامه با بیان این‌که «نقش علما و فرهیختگان جهان اسلام نقش بی‌بدیلی است»، اظهار کرد: امروز اتحاد مسلمانان نه یک تاکتیک بلکه راهبرد و استراتژی اساسی است. مقتدای بصیرت‌آفرین ما امام خامنه‌ای است همواره بر این راهبرد تاکید کرده‌اند که امروز وحدت جهان اسلام یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. ترجمان این نگاه آن است که هر کس با قلم، بیان، عمل، فعل و ترک فعل در جهت وحدت عمل کند، کمک کرده و هر کس ایجاد تفرقه کند حتما در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

وی با اشاره به توطئه و فتنه دشمن در جهان اسلام اظهار کرد: انسجام و وحدت و یکپارچگی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و بصیرت در دین دشمن را شکست داد. امروز نقش مهم علما این است که بصیرت‌افزایی و معرفت‌افزایی کند. امروز وظیفه همه روشنگری درباره جایگاه اسلام و ناتوانی دشمن است. رهبر انقلاب همواره بر جهاد تبیین تاکید دارند. امروز دشمن با وجود همه ادعاها بسیار ناتوان هستند. آنها خود را صاحب منطق جلوه می‌دهند اما منطق و استدلال را نمی‌فهمند نمی‌توانند حقایق را درک کنند بنابراین راه مقابله با آن‌ها ایستادگی و مقاومت است.

مساله فلسطین همچنان مساله جهان اسلام است

رئیسی همچنین خاطر نشان کرد: آن‌هایی که فکر می‌کردند که راه نجات فلسطین در مذاکره است، اشتباه کردند. جریان سازش با رژیم صهیونیستی شکست خورد و اکنون فرهنگ جریان مقاومت پیروز شده است. مگر قرارداد شرم الشیخ اسلو و کمپ دیوید کاری پیش برد؟ مگر آن‌ها به قراردادها پایبندند؟ آن‌ها میثاق‌ شکنند. رژیم صهیونیستی پیمان و میثاق نمی‌فهمند؛ بنابراین در مقابل آن‌ها باید ایستادگی کرد. امروز گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان ابتکار عمل را گرفته‌اند.تا دیروز ابتکار عمل در اختیار سازمان‌های به اصطلاح آزادی‌بخش بود اما در جریان جنگ 22 روزه، 33 روزه یا هشت روزه گروه‌های مقاومت بهم آموختند، راه مقابله با رژیم صهیونیستی ایستادگی است.

وی تاکید کرد: ما علاوه بر حمایت از جریان مقاومت، ارتباط با کشورهای خارجی را در اولویت‌ سیاست خارجی خود قرار داده‌ایم. در امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان برای ما در اولویت هستند.

رئیس جمهور همچنین با بیان این‌که «عادی‌سازی با برخی دولت‌های سست عنصر برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نیست»، ادامه داد: این عادی سازی شاید با برخی افراد سست عنصر باشد نه با ملت‌های مسلمان. مسلمانان هرگز عادی‌سازی را نپذیرفته و نمی‌پذیرند. مگر می‌شود با کسانی که زن و کودک می‌کشند و زندان غزه ایجاد کرده‌اند عادی سازی شود. دل مسلمانان با آن‌ها مگر می‌شود صاف شود. این عادی سازی هرگز برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز نخواهد شد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای به حاشیه بردن مساله فلسطین اظهار کرد: زهی خیال باطل. مساله فلسطین همچنان مساله جهان اسلام است.

مدعیان حقوق بشر ، بزرگترین ناقضان هستند

رئیس‌جمهور همچنین با بیان این‌که «در برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران مبارزه با ظلم، تروریست و تکفیر وجود دارد»، گفت: کینه دشمن هم به خاطر همین مساله است. دشمن مدعی مبارزه با تروریزم است اما شهید سلیمانی و المهندس قهرمان مبارزه با تروریزم هستند و منطقه را از داعش پاک کردند در حالی که خود آن‌ها در مبارزات انتخاباتی‌شان اعتراف کردند که جریان تروریستی را ایجاد کردند. شهادت قاسم سلیمانی به چه معناست؟ آیا طرفداری از تروریست است یا مقابله با تروریست است؟ مدعیان حقوق بشر در جایگاه ضدیت با حقوق بشر قرار دارند و بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و اگر کیفرخواستی تنظیم شود کیفرخواست بلندی از جنایت آن‌ها خواهد بود.

ارتباط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بین مسلمانان را دنبال می‌کنیم

وی خاطر نشان کرد: رسیدن به درک مشترک در این کنفرانس به صلح پایدار و امنیت پایدار در کشورهای اسلامی کمک می‌کند ما یکبار دیگر باید داشته‌های‌مان را مرور کنیم. گفت‌وگوی بین ادیان باید دنبال شود. این گفت‌وگوها می‌تواند بسیاری از اختلافات را بررسی کرده و بر اشتراکات تاکید کند. ارتباط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بین مسلمانان ضرورتی است که ما آن را دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در این نشست بر حفظ وحدت مسلمانان به عنوان یک ضرورت جهان اسلام تاکید شود  و مسائل اختلافی به صورت علمی، پژوهشی و تحیقاتی و به دور از تعصبات دنبال شود. نگاه تقریبی در سیره ائمه و اهل بیت(ع) وجود دارد. همین تفکر کار را پیش خواهد برد اما تفکر تخریبی خطرناک بوده و باید به حاشیه رانده شود./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.