خداحافظی خشن‌ترین ورزشکار جهان با یک داستان احساسی!

حبیب نورماگمدوف به خاطر قولی که به مادرش داده، قید مبارزه در قفس را زد

نابغه خشن‌ترین ورزش جهان یعنی MMA بعد از ثبت بیست و نهمین پیروزی دوران حرفه‌ای خود از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

بعد از مدت‌ها توقف در برگزاری مبارزه‌های جذاب و پرتماشاگر MMA در سراسر جهان، شنبه شب یک دوئل مهم بین دو تن از قهرمانان سبک وزن UFC برگزار شد. جاستین گیچی که در طول دوره قهرمانی خود فقط دو باخت را تحمل کرده بود و فرگوسن را هم شکست داده بود، رقیب سرختی برای حبیب به شمار می‌رفت. حبیب، قهرمان داغستانی UFC هم که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد، برای حفظ رکورد شکست ناپذیری خود پا به قفس توری گذاشته بود.

این مبارزه که البته برخلاف دوئل حبیب و مک‌گریگور با چاشنی کری‌خوانی‌های سنگین همراه نبود، در راند دوم در شرایطی که حبیب توانست گیچی را گوشه‌ای از قفس گیر بیاندازد، به پایان رسید. دست نورماگمدوف مثل همه 28 مبارزه قبلی اش به عنوان برنده بالا رفت،‌ اما این فایتر داغستانی که با کلاه مخصوصی کنار داور ایستاده بود، به جای شادی بعد از این مبارزه اشک می‌ریخت.

چند دقیقه بیشتر نگذشت که همه فهمیدند حبیب نورماگمدوف در 32 سالگی تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفته و دلیلش را هم اینطور بیان می‌کند: «هیچ راهی ندارد من بدون پدرم به اوگتاگون(رینگ هشت ضلعی) برگردم.» گویا نابغه سبک وزن UFC بعد از فوت پدرش که چند ماه قبل رخ داده بود، به مادرش قول داده که مبارزه با گیچی، آخرین حضور او در قفس توری باشد.

با توجه به خشن بودن رشته MMA و آسیب‌هایی که ورزشکاران در این رشته با سبک آزاد به هم می رسانند، مادر حبیب از او خواسته بود که در غیاب پدرش، جان خود را به خطر نیاندازد. اینجا بود که مشخص شد حتی خشن ترین ورزشکار جهان هم می‌تواند با یک دلیل احساسی و به خاطر قولی که به مادرش داده، قید دنیای حرفه‌ای خود را بزند.

بدون شک خداحافظی حبیب نورماگمدوف یک اتفاق شوکه کننده برای طرفداران پرتعداد او در سراسر دنیا به شمار می‌رود و دوره سلطه او بر مسابقات سبک وزن UFC را پایان خواهد داد.

خداحافظی ناگهانی حبیب واکنش‌های زیادی را در پی داشته؛ حتی کریستیانو رونالدو که برای او نوشته است: تبریک میگم برادر،  پدرت به تو افتخار می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.