طرح‌های جدید در برج میلاد

معاون شهرسازی و شهرداری تهران: «قرار است این مجموعه به مرکز «دیپلماسی فرهنگی» پایتخت تبدیل شود.»

طرح جدید برج میلاد در کمیسیون ماده 5 تصویب شده است. بر اساس این طرح 120 هکتار محدوده جدید برج میلاد به «مرکز دیپلماسی فرهنگی» تبدیل می‌شود.

معاون شهرسازی شهرداری تهران طرح قبلی برج میلاد را شامل مرکز همایش‌ها، هتل و مجموعه اداری دوقلو عنوان می‌کند. عبدالرضا گلپایگانی از مشکلات حقوقی میان شهرداری به عنوان مالک زمین و شریک سازنده یعنی بنیاد تعاون ناجا می‌گوید. مشکلات حقوقی که ساخت ساختمان‌های جدید با وجود گود ایجادشده را به تعویق انداخت تا بلاتکلیف رها شوند.

به گفته گلپایگانی توقف کامل فعالیت‌های عمرانی بنیاد تعاون ناجا باعث شد چشم‌انداز خوبی برای پروژه متصور نشود. او از افزایش مخاطرات گودها می‌گوید: «به همین دلیل پایان‌دادن به قرارداد و پس‌گرفتن پروژه در دستور کار قرار گرفت.»

معاون شهرسازی و شهرداری تهران از بازنگری طرح برج برمبنای توصیه‌های شورای ‌عالی شهرسازی و معماری و الزامات اقتصاد مبتنی بر فرهنگ و … خبر می‌دهد. به گفته او مرکز همایش‌ها در محدوده میانی و شمالی سایت در زمینی به وسعت ۱۸ هکتار احداث شده است.

او ادامه می‌‌دهد: «شهرداری برای مابقی زمین‌ها هم کاربری فرهنگی در نظر گرفته است.» گلپایگانی معتقد است سایت برج میلاد می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و… سرآمد باشد.

به گفته او این سایت می‌تواند زمینه‌ساز بسط و تجلی صنایع فرهنگی خلاق کشور شود: «به همین دلایل  رویکرد غالب سایت میلاد «فرهنگی – اقتصادی»  در نظر گرفته شد.»

گویا پیشنهاداتی مبنی بر ساخت کاخ جشنواره یا مکانی برای حراج آثار هنری تهران یا ساخت مکانی برای معرفی صنایع‌دستی ایران در مقیاس جهانی در حال بررسی است. به گفته او این در حالی است که با وجود بیمارستان میلاد و دانشگاه علوم پزشکی می‌توان بحث توریسم‌درمانی را هم جدی‌تر پیگیری کرد.

برج میلاد به «مرکز دیپلماسی فرهنگی» تبدیل می‌شود
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.