ماراتن لیگ برتر به ایستگاه شماره 9 رسید

آخر هفته تمام‌فوتبالی با برگزاری بازی‌های جذاب

هفته نهم لیگ برتر با بازی‌های حساس و جذابی همراه خواهد بود؛ مسابقاتی که در شکل‌گیری جدول مسابقات تاثیر بسزایی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با تدبیر سازمان لیگ این روزها آخر هفته‌ها برگزار می‌شود که اتفاق ویژه‌ای است. با توجه به تعطیلی روزهای آخر هر هفته، تماشای مسابقات فوتبال یکی از سرگرمی‌های مناسب برای هواداران است.

بازی‌های لیگ برتر که 8 هفته خود را پشت سر گذاشته، طی روزهای پنجشنبه و جمعه از ایستگاه نهم خواهد گذشت. در این هفته مسابقات جذابی را شاهد خواهیم بود. جایی که تیم‌های مدعی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و گل‌گهر در شهرهای مختلف برای بالا بردن امتیازات خود تلاش خواهند کرد.

در ادامه به بررسی مسابقات این هفته پرداخته‌ایم:

پرسپولیس- مس رفسنجان؛ یحیی می‌خواهد جبران کند

پرسپولیس بعد از باخت خانگی به تراکتور تبریز در اصفهان مقابل سپاهان هم بازی مطلوبی ارایه نکرد و بیشتر برای نباختن در میدان حضور داشت تا گرفتن 3 امتیاز. این تیم اکنون به دنبال بازگشت به صدر است ولی حریفش تیمی سختکوش است که در رده پنجم جدول ایستاده. مس رفسنجان با 6 تساوی بعد از ذوب‌آهن بیشترین مساوی لیگ را دارد، اما یکی از تیم‌های بدون باخت لیگ برتر است و شکست دادنش کار دشواری است. این مسابقه صدمین مسابقه‌ای است که گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس در لیگ برتر می‌نشیند و دوست دارد صدمین بازی در مربیگری‌اش را با برد پشت سر بگذارد. مس رفسنجان اما می‌خواهد همچنان یکی از سه تیم شکست‌ناپذیر لیگ باقی بماند.

مس رفسنجان هم تا دل‌‌تان بخواهد بازیکن دونده، جوان و باانگیزه دارد و پرسپولیسی‌ها اگر بخواهند مثل بازی با سپاهان بی‌تفاوت بازی کنند، ممکن است در خانه دوباره بازنده شوند. اکنون لوکادیا، مهاجم هلندی تیم پرسپولیس می‌تواند تاثیرگذارترین بازیکن تیم در این مسابقه باشد، جایی که گادوین منشا در تیم مس حضور دارد و دو باشگاه بر سر جذب این بازیکن در فصل نقل و انتقالات جدل داشتند و حتی برخی مسئولان دو باشگاه علیه یکدیگر مصاحبه و افشاگری هم کردند.

گل‌گهر – نساجی؛ قلعه‌نویی صدر را پس نمی‌دهد

دو تیم یک نقطه مشترک دارند و آن هم پیروزی پرگل مقابل نفت مسجدسلیمان است. البته گل‌گهر بعد از باخت به استقلال با پیروزی 5 گله مقابل نفت ریکاوری کرد و نساجی بعد از برد پرگل مقابل ذوب‌آهن در یک بازی سرد و کسل‌کننده بدون گل متوقف شد. این دیدار تقابل دو نسل متفاوت از مربیان فوتبال ماست. یک طرف قلعه‌نویی که پرافتخارترین مربی لیگ برتر است و روی نیمکت نساجی هم حمید مطهری جوان و باانگیزه حضور دارد که سال‌ها در لیگ برتر دستیار مربیان مختلف از گل‌محمدی تا مجید جلالی بوده است.

گل‌گهر صدرنشین با 14 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. اگر نساجی از گل‌گهر امتیاز بگیرد شاید زمینه‌‌ صدرنشینی تیم‌های دیگر را فراهم کند، هرچند که امیر قلعه‌نویی و تیمش به راحتی صدر را پس نمی‌دهند.

نفت آبادان – سپاهان؛ طلایی‌پوشان در اندیشه صعود

نفت آبادان با فیروز کریمی، سرمربی جدید، یک مساوی و  یک باخت به دست آورد و به قعر جدول سقوط کرد. هواداران فوتبال آبادان بسیار سختگیر هستند و به همین دلیل هم رضا پرکاس را کنار گذاشتند تا فیروز بتواند سر و سامانی به وضعیت تیم نفت در جدول لیگ بدهد. این هفته طلایی‌پوشان نفت به مصاف سپاهان اصفهان مدعی می‌روند؛ سپاهانی که روی کاغذ شانس بسیاری برای صدرنشینی دارد به شرطی که بتواند سه امتیاز از صنعت نفت بگیرد. نفتی‌ها فقط 4 گل زده‌اند و خط حمله‌ بسیار ضعیفی دارند، برعکس سپاهان با 9 گل زده یکی از زهردارترین خطوط لیگ را در اختیار دارد. اگر فیروز کریمی در آبادان دومین شکست لیگ را متحمل شود روزهای سختی در این تیم در انتظارش خواهد بود، اما با شکست دادن سپاهان می‌تواند جو را به سود خود تغییر بدهد.

سپاهان در 8 هفته ابتدایی لیگ برتر با چهار تیم مدعی استقلال، پرسپولیس، فولاد و گل‌گهر بازی کرده و در ادامه لیگ با تیم‌هایی بازی دارد که در رده‌های پایین‌تر حضور دارند.

ذوب‌آهن- استقلال؛ ساپینتو از سد این پرسپولیسی می‌گذرد؟

استقلال بعد از تساوی مقابل فولاد خوزستان اعتراض‌های زیادی به عملکرد داوران داشت. با گذر از این اتفاقات، اما آبی‌ها در مسابقه‌ای که ریکاردو ساپینتو را هم روی نیمکت ندارند، مقابل ذوب‌آهن قرار می‌گیرند. بازی کردن در اصفهان سختی‌های خاص خودش را دارد. خصوصا اینکه بدانیم ذوب‌آهن در 8 هفته اول لیگ برتر شکستی نداشته است. این تیم یک مربی پرسپولیسی یعنی مهدی تارتار را بالای سر خود دارد و همین موضوع می‌تواند به جذابیت بازی با استقلال بیفزاید.

با این حال استقلالی‌ها برای رسیدن به صدر جدول محکوم به برد ذوب‌آهن هستند. آبی‌های پایتخت در هفته گذشته با وجود رسیدن به تساوی، بازی زیبایی انجام دادند که مورد تمجید کارشناسان واقع شد. حالا آنها امیدوارند این عملکرد را با ذوب‌آهن هم تکرار کنند و یک برد دلچسب نیز به دست بیاورند؛ اتفاقی که مقابل تیم سختکوش مهدی تارتار کار سختی است.

برنامه کامل دیدارهای هفته نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 21 مهر: پرسپولیس- مس رفسنجان(ساعت 17)/گل‌گهر- نساجی(ساعت 17)/ نفت آبادان- سپاهان(ساعت 18:30)/ فولاد- پیکان(ساعت 18:30)

جمعه 22 مهر: هوادار- ملوان(ساعت 16)/ تراکتور- نفت مسجدسلیمان(ساعت 16:30)/ ذوب‌آهن- استقلال(ساعت 16:30)/ آلومینیوم- مس کرمان(ساعت 17)

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.