رئیسی وارد آستانه شد

رئیس‌ جمهوری ایران در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی دقایقی پیش وارد پایتخت قزاقستان شد

آیت‌الله رئیسی به‌منظور شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) عازم قزاقستان شده است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ رئیس جمهوری ایران بعد از ظهر چهارشنبه با بدرقه محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس‌ جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و جمعی از اعضای هیأت دولت از جمله سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راهی قزاقستان شد.

این نخستین حضور آیت‌الله رئیسی در دوره ریاست‌ جمهوری خود در کنفراس سیکا و نهمین سفر خارجی او در یک سال اخیر است و رئیس‌جمهوری را در این سفر که به دعوت همتای قزاقستانی او صورت گرفت، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری همراهی می‌کنند.

کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی آسیا موسوم به «سیکا» یک مجمع بین‌المللی برای تقویت همکاری با هدف تضمین صلح، امنیت و ثبات در آسیا است.

ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند از جمله اعضای سازمان سیکا هستند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.