توافق اتحادیه اروپا برای تحریم ایران

خبرگزاری فرانسه گزارش داد کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به توافق رسیده‌اند

دیپلمات‌های اروپایی روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه اطلاع دادند کشورهای اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران در پی رویدادهای اخیر ایران در رابطه با مرگ مهسا امینی به توافق رسیده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ وزرای خارجه این کشورها دوشنبه آتی این تحریم‌ها را رسمی خواهند کرد. این واکنش ضدایرانی اتحادیه اروپا درحالی اتخاذ می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پیش‌تر در بخشی از گفت‌وگوی خود با رادیو ان‌پی‌آر آمریکا درباره اتقاقات اخیر ایران توضیحاتی را ارائه کرده بود.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی درباره اتقاقات اخیر ایران گفته بود: در مورد اتفاقی که برای خانم مهسا امینی افتاده است، همه ما متاسف هستیم. این اتفاق در همه جای دنیا رخ می‌دهد از جمله ده‌ها مورد در سال در آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها. از زمان وقوع این اتفاق رئیس جمهوری کشورم موضوع را با دقت دنبال و با خانواده خانم امینی صحبت کردند. دستگاه قضایی نیز با جدیت در حال پیگیری موضوع است.

وزیر خارجه ایران همچنین روز گذشته طی توئیتی در پی گفت‌وگوی خود با وزیر خارجه فرانسه نوشته بود: با خانم کولونا، وزیر خارجه فرانسه تلفنی گفتگو کردم. توافق کردیم احترام و منافع متقابل باید بر روابط حاکم باشد. هم نظر بودیم که با خشونت و ترور باید مقابله شود. به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کردم. گفتم اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می‌کنیم./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.