دشتستان، میزبان مانور هلال احمر

مانور سراسری پناه‌گیری با حضور عموم مردم و دانش آموزان در خانه‌های هلال دشتستان برگزار شد

در این مانور که روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه و به مناسبت هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی برگزار شد، آموزش‌های خود امدادی و کمک‌رسانی به مردم در برابر مخاطرات ارائه شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در حاشیه این مانور گفت: با وجود خطرات و بلایای طبیعی و نیاز جامعه به آموزش‌های امدادی و پاسخ مناسب و به موقع به مخاطرات طبیعی، هر ساله مانوری سراسری تحت عنوان «مانور پناه گیری» درکشور برگزار می‌‌شود.

احسان ایزدپناه با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان بوشهر در راستای اهداف آموزش‌های امدادی خود، بیش از ۴۰۰۰ عضو در خانه‌های هلال دارد تصریح کرد: از سال ۱۳۹۹ تا کنون ۱۴۹ خانه هلال دائر گردیده و بیش از ۸۰۰۰ نفر در این خانه‌ها آموزش دیده‌اند.

او افزود: امروز نیز با وجود خانه‌های هلال در سراسر استان بستری مناسب در روستاها و شهرها ایجاد گردیده تا بتوانیم انواع آموزش‌های امدادی و پاسخ‌دهی مناسب در زمان وقوع مخاطرات طبیعی به هم استانی‌های عزیز ارائه دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر همچنین گفت: مانور پناهگیری همزمان در ۴۰ خانه هلال برای توانمندسازی جامعه هدف در پناهگیری و پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی زلزله اجرا می‌شود.

۲۲ دسامبر سال ۱۹۸۹ میلادی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای، دومین چهارشنبه ماه اکتبر میلادی را روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری کرد. در ایران نیز هفته‌ای به همین عنوان تعریف شده است که آغاز آن دومین چهارشنبه اکتبر است./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.