تخصیص اعتبار ۱۳۳۵ میلیاردی برای محرومیت‌زدایی از مناطق اهل تسنن

معاون بنیاد مستضعفان جزئیاتی از خدمات و اقدامات این بنیاد برای رفع محرومیت از شش منطقه محروم مرزی را که عمده ساکنان آن از اهل سنت هستند، تشریح کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، وحید خاوئی با اشاره به ارائه خدمات مختلف در راستای محرومیت‌زدایی در ده‌ها نقطه کشور از سوی بنیاد مستضعفان اظهارکرد: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اهداف بنیاد مستضعفان، رفع محرومیت از نقاط کم‌برخوردار در سراسر کشور است و امروز بنیاد مستضعفان اقدامات خود در این حوزه را با بهره‌گیری از الگوی جامع «پیشرفت و آبادانی»، در بیش از ۸۰ نقطه از کشور ارائه می‌دهد.

معاون بنیاد مستضعفان همزمان با فرارسیدن میلاد رسول اکرم و هفته وحدت، با تشریح بخشی از اقدامات بنیاد در مناطق اهل تسنن گفت: خدمات بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت، فارغ از هرگونه نگاه سیاسی، مذهبی و …، در تمامی نقاط و مناطق هدف ارائه می‌شود و امروز شش منطقه محروم «سروآباد» در استان کردستان، «مراوه تپه» در گلستان، «درمیان» در استان خراسان جنوبی، «قصرقند و چابهار» در سیستان و بلوچستان و «جزیره لارک» در استان هرمزگان، از جمله مناطق هدف ما هستند که بخش قابل توجهی از بافت جمعیتی آنها، از اهل سنت هستند.

او با بیان اینکه بنیاد مستضعفان خدمات محرومیت‌زدایی خود در این مناطق را در قالب ۱۶ سرفصل کلان ارائه می‌کند گفت: بنیاد مستضعفان در حوزه‌های «آبرسانی»، «اشتغال‌زایی»، «آموزشی»، «بهداشت و درمان»، «دامپروری»، «راه»، «زیرساخت»، «فرهنگی»، «کشاورزی»، «گردشگری و صنایع‌دستی»، «مذهبی»، «معیشتی» و «ورزشی» ۴۲۳ پروژه به ارزش ۷۲۴ میلیارد تومان در این مناطق که عمدتا از برادران اهل تسنن ما هستند تعریف کرده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد مستضعفان، خاوئی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۱۷ پروژه از این پروژه‌ها به اتمام رسیده و مابقی در دست برنامه‌ریزی و اجرا است، ادامه داد: علاوه بر این ‌پروژه‌ها، بنیاد مستضعفان ۶۱۱ میلیارد تومان برای احداث و مرمت ۳۷۰۲ واحد مسکونی، ۲۸۶۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه و توزیع بیش از ۱۸ هزار بسته معیشتی در این ۶ منطقه هدف تخصیص داده که ارزش ریالی کل خدمات بنیاد مستضعفان در این مناطق محروم و عمدتا مرزی را به ۱۳۳۵ میلیارد تومان رسانده است.

معاون بنیاد مستضعفان افزود: بیشترین تخصیص مالی از سوی بنیاد در حوزه تامین مسکن با ۳۹۴ میلیارد تومان و پس از آن در حوزه تسهیلات با ۲۰۷ میلیارد تومان بوده است. همچنین احداث و بازسازی مدارس، بوستان، سالن ورزشی، زمین چمن مصنوعی، مساجد، حوزه علمیه و … بخشی از این ‌پروژه‌ها بوده است./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.