همبستگی اجتماعی در نگاه خطیب موقت نمازجمعه تهران

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه یکی از وظایف پلیس پاسداری از مبانی همبستگی اجتماعی در کشور است، اظهار کرد: دشمنان نمی خواهند پلیس مقتدری در ایران وجود داشته باشد.

به گزارش شهروند آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به حوادث اخیر در کشور افزود: برای یک نظام سیاسی پویا، مقتدر و کارآمد که در اندیشه فهم درست چالش‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پیش روی خود است شناخت دقیق دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمنان راهی برای خلق قدرت برای ملت ایران است.

او ادامه داد: همانطور که دفاع مقدس باعث به قطعیت رسیدن استعدادهای نهفته و خودباوری ملت و اعتماد ملی، خودکفایی دفاعی، اقتدار معنوی و توسعه دانش‌ها و فناوری‌های بنیادین در کشور شد و راه را برای شکل گیری قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه ای محور مقاومت و دنیای اسلام هموار کرد. حوادث روزهای اخیر نیز راه را برای ارتقای جایگاه ملت ایران و جوانان این سرزمین به ملتی تصرف ناشدنی هموار خواهد کرد و راه را برای افزایش اعتبار سیاسی ایران هموار می‌کند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه یکی از اندیشمندان برجسته غربی تاکید می‌کند که همبستگی مهمترین عامل و تعیین کننده وحدت در جامعه و عنصر اصلی تداوم حیات اجتماعی و نظم اخلاقی است، افزود: این دانشمند غربی در تبیین عناصر اصلی همبستگی می‌گوید، توجه به الگوهای سنتی، زبان و فرهنگ در این زمینه بسیار مهم است.

او با بیان اینکه ما نیز باید در این زمینه به موضوع هویت و عرف ملی‌مان توجه داشته باشیم، افزود: دشمنان عنصر اصلی ما یعنی وحدت را هدف قرار داده‌اند. من به جوانان می‌گویم که مساله مسئله حجاب نیست بلکه مساله اصلی دشمنان هدف قرار دادن همبستگی و وحدت ملی کشور و فروپاشی نظام اجتماعی است.

او با بیان اینکه ما باید هویت ملی، همبستگی و وحدت‌مان را حفظ کنیم و با تکیه بر آنها تا کنون توانسته‌ایم به موفقیت‌های خوبی برسیم، ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های کلیدی دستگاه‌های انتظامی کشور که باید مقتدر باشد پاسداری از این ارزش‌ها و اصول است. پلیس باید از مبانی همبستگی اجتماعی پاسداری کند و در همین چهارچوب دشمنان می‌خواهند که پلیس مقتدری در کشور وجود نداشته باشد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه امنیت ملت ایران در گرو همبستگی ملت ایران است، ادامه داد: دو راهبرد مهم رهبری و تاکید ایشان بر وحدت ملی و انسجام اسلامی در راستای تحقق این موضوع است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه نظام سیاسی غرب و اردوگاه استکبار ایران مستقل و مقتدر را نمی‌پذیرد، تاکید کرد: در راستای پیشرفت کشور و ارتقای جایگاه ملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی باید از ظرفیت‌های علمی متراکم انباشته شده در مجامع دانشگاهی و علمی به خوبی استفاده کرد. در همین راستا باید از مجمع خبرگان و ظرفیت‌های اساتید شاخص از تمام جریان‌های سیاسی که در دانشگاه‌ها وجود دارد به خصوص در دانشگاه‌های تراز کشور وجود دارند استفاده کرد و از این ظرفیت‌ها برای حرکت هر چه بهتر موتور اقتصادی کشور و خلق اقتدار برای ملت بزرگ ایران استفاده کرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت‌های موجود در کشور اشاره و تاکید کرد: برای تبدیل ایران به یک قدرت بزرگ اقتصادی، سیاسی و امنیتی باید از این ظرفیت‌ها با برنامه ریزی مناسب استفاده کرد.

ابوترابی همچنین در صحبت‌های خود در نمازجمعه تهران تاکید کرد: راهی جز پیوند زدن نظام مدیریتی کشور با دانش و علم و حوزه و دانشگاه وجود ندارد. موضوعی که رئیس جمهور محترم بارها روی آن تاکید کردند. البته بسترسازی برای خلق این رابطه کاری سخت و دشوار است و کار مدیر لایق و توانا فراهم کردن این بستر است.

ابوترابی همچنین در خطبه اول نمازجمعه تهران با تبریک فرا رسیدن 17 ربیع‌الاول و ولادت امام جعفر صادق (ع) در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تبیین بخشی از خصوصیات و ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) پرداخت./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.