مسکو: توافق هسته ای هنوز قابل دسترسی است

سرگئی ریابکوف، معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت که توافق درباره ازسرگیری اجرای توافق هسته‌ای، هنوز در دسترس قرار دارد، اما عوامل گوناگون بسیاری بر آن نفوذ می‌کنند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ ریابکوف با بیان اینکه نمی خواهد سخنان یک مقام واشنگتن را ارزیابی کند، اظهار داشت: از یک سو اقدامات به خصوصی با هدف تشدید تحریم‌ها بر ایران صورت می گیرد و از سوی دیگر نشانه‌های سیاسی حاکی از برخورداری برجام از فرصت های ویژه‌ای برای ازسرگیری سریع است.

جان کربی، هماهنگ کننده تماس‌های راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا به تازگی گفته است که تصور نمی کند ازسرگیری برحام در آینده نزدیک، امکان پذیر باشد.

ریابکوف در ادامه، تاکید کرد: موضع ما در دسترس قرارداشتن این توافقنامه است که متاسفانه تحت نفوذ عوامل بسیار خارجی شامل عوامل بی ثبات قرار دارد که امر دستیابی به نتیجه نهایی را ساده تر نمی‌کند. ما مانند گذشته از اصل بنیادین دستیابی به توافقی به نفع همگان، پیروی می‌کنیم که می تواند مشارکت و همکاری جدی در تقویت امنیت در منطقه‌ای باشد که مشکلات بسیار زیادی از انواع گوناگون دارد.

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی، هم زمان با مداخله کشورش در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد که امروز تمرکز دولت بایدن بر آشوب‌ها در ایران است و تهران را متهم کرد آماده توافق نیست و درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت که این مذاکرات، تمرکز آمریکا نیست.

او بدون اشاره به ضعف دولت بایدن در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره برای تصمیم‌گیری درباره بازگشت به اجرای توافق هسته‌ای، مدعی شد که مقام‌های ایران به طور واضح نشان دادند که آماده این توافق که به نظر می‌آید قریب الوقوع نخواهد بود، نیستند.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به زیاده خواهی‌های آمریکا مدعی شد خواسته‌های ایران غیر واقعی و فرا برجامی است و آنچه در طول هفته‌های گذشته شنیدیم و خواندیم حاکی از تغییر موضع مقامات ایران نبود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنان از ناآرامی‌ها در ایران و برهم زنندگان نظم عمومی پشتیبانی کرد و مدعی شد تمرکز کنونی ما بر شجاعت قابل توجهی است که ایرانیان از طریق اعتراضات مسالمت آمیز و استفاده از حقوق اساسی خود نشان می‌دهند. تمرکز کنونی ما حمایت و کمک به آنان است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.