الهام علی‌اف: ادبیات ماکرون کوچه بازاری است

باکو ایفای نقش پاریس در عادی‌ سازی روابط میان آذربایجان و ارمنستان را دیگر ممکن نمی‌داند

رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان روز جمعه در نشست سران کشورهای مشترک المنافع (CIS) در شهر آستانه واقع در قزاقستان گفت: در زمان اشغال اراضی آذربایجان توسط ارتش ارمنستان، هرگز این موضوع را برای بحث در کشورهای مستقل مشترک المنافع مطرح نکردیم.

به گزارش شهروند آنلاین؛ الهم علی‌اف در ادامه گفت: از آنجایی که روند راه حل را گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا انجام می‌داد، این کار را ضروری نمی‌دانستیم. گروه مینسک در ۲۸ سال گذشته هیچ دستاوردی نداشته است.

رئیس‌جمهوری جمهوری آذبایجان در ادامه افزود: یک هفته پس از دیدار رئیس‌جمهوری فرانسه با نخست وزیر ارمنستان، ماکرون اظهاراتی توهین‌آمیز، غیرقابل قبول، دروغ و تحریک‌آمیز بیان کرد.

علی‌اف تصریح کرد: او در اظهارات خود (جمهوری) آذربایجان را متهم به آغاز جنگ کرد. او با دستکاری واقعیت سعی کرد، افکار عمومی فرانسه و جهان را منحرف کند. بگذارید جامعه فرانسه تصمیم بگیرد استفاده از زبان کوچه بازاری برای رئیس‌جمهوری یک کشور بزرگ چقدر از نظر سیاسی مودبانه است.

او ادامه داد: ما چنین اظهاراتی را شدیداً محکوم و رد می کنیم. در راستای این رویکرد دولت فرانسه، از این پس برای ایفای نقش پاریس در عادی سازی روابط میان (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان امکانی مطرح نیست./مهر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.