بهره‌برداری از ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس در کشور

معاون عمرانی وزیر کشور از بهره‌برداری ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس در کشور خبر داد و گفت: بخشی از این اتوبوس‌ها برقی خواهد بود.

به گزارش شهروند آنلاین، مهدی جمالی نژاد روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تهران افزود: اکنون جلسات فشرده‌ای به ریاست وزیر کشور در حال برگزاری است و تلاش داریم امسال ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس جدید در شهرها بهره‌برداری شود و باید به سمت فناوری‌های روز دنیا برویم که بکارگیری اتوبوس‌های برقی یکی از این اقدامات است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در سه دهه اخیر اقدامات مهمی در شهرهای کشور به ویژه تهران روی داده است افزود: در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل عمومی اقدامات ویژه‌ای در کلانشهرها به ویژه تهران روی داده که این اقدامات در طول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کم نظیر بوده است.

او با بیان اینکه در چند سال اخیر با دو چالش مهم روبه‌رو بوده‌ایم، اظهارداشت: یکی از این چالش‌ها، اجرای سهمیه بندی بنزین بود که افزایش استفاده مردم از حمل و نقل عمومی را موجب شد و ما نتوانستیم در بکارگیری اتوبوس‌های جدید اقدامی انجام دهیم و چالش دیگر، شرایط کرونایی بود که با اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی با کمبود اتوبوس مواجه شدیم.

به گزارش ایرنا، امروز شنبه ۲۳ مهر ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲ هزار تاکسی جایگزین در طرح نوسازی ناوگان فرسوده و ۶۲ دستگاه مینی بوس به شهرادری تهران تحویل شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.