سوت نگرانی در لکوموتیوهای ناوگان ریلی کشور

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته گفت: از ۹۰۰ لکوموتیو موجود در کشور هم اکنون ۴۵۰ لکوموتیو متوقف است.

به گزارش شهروند آنلاین،بابک احمدی درباره علت کاهش سرعت سیر قطار‌ها در شبکه ریلی کشور گفت: اصلی‌ ترین علت این موضوع و توقف لکوموتیو‌ها تخصیص نیافتن اعتبارات است چراکه منابع تعهد شده به راه آهن تاکنون تعلق نگرفته و حدود ۲۰۰ لکوموتیو گرم موجود نیز متوقف شده است.

او افزود: شرکت راه آهن نیز قادر به نگهداری ناوگان نیست و این توقف‌ها باعث شده لکوموتیو به اندازه کافی وجود نداشته باشد و برای برون رفت از این وضعیت، دولت باید منابع مورد نیاز را تخصیص دهد تا لکوموتیو‌های متوقف شده فعال شود، البته این راه حل به صورت موقتی و مثل مسکن است.

او در پاسخ به این سوال که چرا امسال با این مشکلات مواجه شده ایم، خاطر نشان کرد: از سه سال پیش این مشکلات موجود بود، اما امسال سیر صعودی بیشتری به خود گرفته است و سالی ۵۰ لکوموتیو به علت تامین نشدن قطعات و نگهداری از چرخه فعالیت خارج می شد، اما الان که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لکوموتیو خارج شده فشار بیشتری احساس شده است.

احمدی یادآور شد: هم اکنون ۵۰۰ لکوموتیو گرم و فعال در شبکه موجود است که شامل ۲۳۰ لکوموتیو باری، ۱۳۰ لکوموتیو مسافری و تعدادی لکوموتیو مانوری است و کل لکوموتیو‌های کشور ۹۰۰ دستگاه است که ۴۵۰ دستگاه آن متوقف است.

او افزود: از مجموع ۴۵۰ دستگاه متوقف، ۲۰۰ لکوموتیو در سه سال اخیر متوقف شده و مابقی سالهاست به علت نبود منابع کنار گذاشته شده، در صورتی که لکوموتیو‌ها قدیمی نیست و قابل بازسازی و اورهال است.

به گفته احمدی، ۳۰ درصد لکوموتیو‌های باری متعلق به بخش خصوصی و ۷۰ درصد آن به همراه تمام ناوگان مسافری دولتی است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.