دیپورت متکدیان خارجی

کودکان و متکدیان خارجی پس از جمع‌آوری در لب مرز تحویل کشور مبدا می‌شوند

فرماندار تهران از همکاری سفرای کشورهای همسایه برای جمع‌آوری کودکان و متکدیان خارجی حاضر در سطح پایتخت خبر داد. به گفته عیسی فرهادی کودکان و متکدیان خارجی پس از جمع‌آوری در لب مرز تحویل کشور مبدا می‌شوند.

شهروندآنلاین– فرماندار تهران از اعلام همکاری سفرای کشورهای همسایه برای جمع‌آوری کودکان و دیپورت متکدیان خارجی حاضر در سطح پایتخت خبر می‌دهد. «به دنبال این هستیم با همکاری سفرا، این متکدیان و کودکان کار و خیابانی را جمع آوری و به لب مرز ببریم و تحویل کشور مبدا دهیم.»

به گفته فرهادی نگهداری کودکان و نوجوانان که زیر ۱۸ سال‌اند در اردوگاه‌ها منع بین‌المللی دارد. «اگر با پدر و مادرشان هم در این کمپ‌ها نگهداری شوند، هزینه بالایی به دولت تحمیل می‌کند.»

او از تلاش برای مهیا کردن زمینه بازگشت این کودکان در لب مرز می‌گوید:«اکنون قبح این قضیه شکسته شده در حالی که آنان برای کار به ایران آمده‌اند و نه تکدی‌گری.»

کودکان و متکدیان خارجی پس از جمع‌آوری در لب مرز به کشور مبدا تحویل داده می‌شوند.

فرماندار تهران تکدی‌گری آنان در کلانشهرها را مقایر با اصول و قوانین می‌داند.«اکنون با سفرای کشورهای همسایه که بیشترین تعداد متکدیان و کودکان کار را در پایتخت دارند، صحبت و آمار آنان را ارائه کرده‌ایم.»

«هدف از ساماندهی کودکان کار و متکدی جمع‌آوری آنان به دست شهرداری و بهزیستی نیست، بلکه جلوگیری از تکدی‌گری آنان در این شهر است.»

سال ۱۳۹۸ با دستور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی از سر چهارراه‌های تهران با فرماندهی فرمانداری و همکاری بهزیستی و شهرداری، اجرا  و طی آن نزدیک به ۴۰۰ کودک جمع‌آوری و از نظر سلامت غربال شدند.

فرهادی می‌گوید:«در همان زمان اجرای این طرح، کودکان تحویل خانواده‌هایشان شدند و اتباع متوجه شدند که مقابله با این بحث جدی است.»

فرماندار تهران درباره دیپورت متکدیان خارجی می‌گوید:«شهروندان هم باید برای موفقیت در مقابله با حضور این متکدیان و کودکان همکاری لازم را داشته باشند و از پرداختن وجه و خرید کردن از آنان خودداری کنند.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.