فوت ۴ زندانی در حادثه زندان اوین

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: در آتش‌سوزی زندان اوین چهار زندانی بر اثر استنشاق دود درگذشتند. همچنین ۷۰ زندانی نجات پیدا کردند و ۶۱ نفر مجروح شدند.

به گزارش شهروند آنلاین در پی درگیری شب گذشته بین برخی از زندانیان بند ویژه سرقت و محکومیت‌های مالی زندان اوین و آتش سوزی پیش آمده در کارگاه خیاطی این زندان،  که منجر به ورود سریع و به موقع نیروهای انتظامی وامدادی شد تعداد قابل توجهی از زندانیان نجات پیدا کرده و از صحنه آتش سوزی به نقطه امن منتقل شدند و متاسفانه ۴ زندانی نیز فوت شده و تعدادی مجروح شدند.

۵۱ نفر از مجروحان حادثه آتش سوزی در زندان اوین به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۰ نفر در بیمارستان بستری هستند.

براساس این گزارش، هر چهار زندانی فوت شده جزو محکومان ناشی از سرقت بودند که در زندان اوین دوران محکومیت خود را طی می کردند.

این گزارش می افزاید، اکثر زندانی‌های مجروح شده به صورت سرپایی مداوا شدند و تنها ۱۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری هستند که حال چهار نفر وخیم گزارش شده است.

در این گزارش تاکید شده پس از ورود به موقع دادستان تهران، رئیس سازمان زندان‌ها در محل زندان اوین با همکاری مسئولین زندان، نیروهای انتظامی، آتش نشانی و اورژانس بیش از ۷۰ زندانی که در معرض خطر آسیب دیدگی بودند نجات پیدا کردند.

در جریان درگیری و آتش‌سوزی شب گذشته زندان اوین تعدادی از زندانیان جرایم خشن و خطرناک، قصد فرار از زندان را داشتند که با توجه به تمهیدات حفاظتی اتخاذ شده موفق به فرار نشدند.

شرایط زندان اوین از نیمه شب گذشته عادی است و امکان تماس زندانیان با خانواده از همان شب گذشته و ساعتی پس از اطفای حریق فراهم شده تا نگرانی های احتمالی رفع شود.

هویت زندانیان فوت شده نیز به اطلاع خانواده آنها رسیده و اسامی درگذشتگان متعاقبا و پس از دستور مقام قضائی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.