افزایش سه برابری پرونده‌های قاچاق در قشم

رئیس اداره تعزیرات حکومتی قشم گفت: ۴۰۱ فقره پرونده قاچاق در نیمه نخست امسال (اول فرودین تا پایان شهریور ۱۴۰۱) وارد شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان مرزی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است.

به گزارش شهروند آنلاین،وحید ترکاشوند در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: از این ۴۰۱ پرونده قاچاق، ۱۷۱ پرونده مربوط به قاچاق دام، ۱۴۱ پرونده مربوط به قاچاق سوخت و ۸۹ پرونده مربوط به قاچاق کالا است.

او ادامه داد: در مدت یادشده قاچاق دام رتبه اول پرونده‌های وارده به شعبه تعزیراتی این شهرستان مرزی را به خود اختصاص داده و در این مدت از سوی ضابطین قضائی و نیروهای انتظامی و دریابانی ۲ هزار و ۲۱۴ راس دام زنده از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی قشم توضیح داد: قاچاق سوخت هم در رتبه دوم پرونده‌های وارده به این شعبه است که در این مدت یک میلیون و ۶۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب های قشم و خلیج فارس از سوی ضابطین قضائی، ماموران مرزبانی و دریانی کشف شده است.

ترکاشوند اضافه کرد: تشکیل ۸۹ فقره پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات (گرانفروشی و کم فروشی، تقلب در کسب و عدم درج قیمت و ۱۲ فقره پرونده در حوزه تخلف بهداشتی (عدم رعایت بهداشت و دستور العمل های بهداشتی) از دیگر پرونده‌های وارده به شعبه اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قشم است.

او اعلام کرد: قشموندان می‌توانند هر گونه گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و قاچاق کالا را با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۲۴۱۲۱۰ یا با سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح کنند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی قشم افزود: همچنین شماره ۰۷۶۳۵۲۵۲۵۲۴ اصناف منطقه آزاد قشم نیز آماده دریافت گزارش مردمی در خصوص موارد یادشده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.