چرا مدیرعامل تیم قهرمان برکنار شد؟

اختلاف با وزیر ورزش یا موضوعات مالی و بدهی‌ها

برکناری ناگهانی مصطفی آجورلو از سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال اتفاقی است که هواداران تیم قهرمان فصل گذشته هنوز نتوانسته‌اند آن را درک کنند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، ساعاتی بعد از برد ارزشمند استقلال مقابل ذوب‌آهن در اصفهان و صدرنشینی این تیم در لیگ برتر، ناگهان خبر برکناری مصطفی آجورلو از مدیریت این باشگاه شوکی بزرگ به اعضای تیم و هواداران وارد کرد.

مساله برکناری آجورلو از حدود 20 روز پیش در برخی رسانه‌های رسمی و غیررسمی منتشر شد، اما هر بار یکی از اعضای مدیریتی استقلال آن را تکذیب و اعلام کردند که آجورلو به کار خود ادامه می‌دهد. در این بین، مدیرعامل پیشین استقلال نیز ترجیح داد مصاحبه‌ای انجام ندهد و در سکوت به کار خود ادامه بدهد.

شنبه‌شب اما مساله برکناری آجورلو شکل جدی به خود گرفت و در تصمیمی ناگهانی علی فتح‌الله‌زاده به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال انتخاب و معرفی شد. اما دلیل برکناری آجورلو چه بود؟

جلسه عجیب در وزارت ورزش

اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال صبح شنبه با پیامکی عجیب مواجه شدند؛ اینکه آنها باید ساعت 17 شنبه برای حضور در یک جلسه فوری به وزارت ورزش و جوانان بروند؛ جلسه‌ای که اعضای هیات مدیره خروجی آن را حدس می‌زدند. در این جلسه که با حضور محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش برگزار شد، پرویز مظلومی، حجت کریمی، افضلی و محمد مومنی از هیات مدیره حضور پیدا کردند. جالب اینکه از آجورلو به عنوان رئیس هیات مدیره دعوت نشد که به جلسه برود! در نهایت در این جلسه مظلومی، افضلی و کریمی به عنوان اکثریت هیات مدیره نامه برکناری آجورلو را امضا کردند و رأی به مدیرعاملی فتح‌الله‌زاده دادند و چند ساعت بعد خبر رسمی این اتفاق به رسانه‌ها رسید.

سرنوشت نامشخص یک عضو هیات‌ مدیره

محمد مومنی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال تنها فردی بود که نامه برکناری آجورلو را امضا نکرد. بعد از این اتفاق، اخباری منتشر شد که مومنی هم از عضویت در هیات مدیره استعفا کرده، اما این موضوع با تکذیب خود او مواجه شد. مومنی گفت: «هر کس خبر استعفای مرا منتشر کرده، خودش پاسخگو باشد. من هیچ نمی‌دانم و هیچ حرفی هم نمی‌زنم!»

وقتی از محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش، درباره وضعیت مومنی و اینکه او نامه برکناری آجورلو را امضا نکرده سوال شد، گفت: «به هر حال، وقتی اکثریت اعضای هیات مدیره نامه برکناری را امضا می‌کنند و این اتفاق رخ می‌دهد، حرفی باقی نمی‌ماند.»

دلیل برکناری آجورلو چه بود؟

این کودتا در شرایطی انجام شد که در طول دو هفته گذشته و بعد از آغاز ماجراهای مربوط به حواشی بستن مچ‌بندهای مشکی به دست فوتبالیست‌ها، شایعاتی در این زمینه مطرح شده بود. در عین حال، گفته می‌شود مسائل مربوط به راه ندادن دوربین‌ها و موضوع حق پخش تلویزیونی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث برکناری آجورلو شده است. اگر به خاطر داشته باشید، در ابتدای فصل و در بازی‌های استقلال مقابل سپاهان، مسئولان باشگاه تهرانی مصرانه به دنبال راه ندادن دوربین‌های صداوسیما بودند و این مساله برای آجورلو که به دنبال دریافت حقوق مالی فروش حق پخش تلویزیونی باشگاه بود، گران تمام شده است. البته از کانال‌های نزدیک به وزیر هم این شایعه بیرون آمده که مسائل مربوط به قرارداد بازیکنان و به‌اصطلاح گران شدن مبالغ امسال نیز از دلایل این تصمیم از سوی وزارت ورزش بوده است؛ تصمیمی که در شرایط فعلی کشور، بسیار دور از انتظار به نظر می‌آمد.

آجورلو نمی‌خواست زیر بلیت کارمندش باشد؟!

با همه آنچه مطرح‌شده، به نظر می‌رسد برکناری آجورلو داستانی فراتر از این مسائل داشته باشد و به ارتباط شخصی بین او و وزیر ورزش و عدم تعامل دوطرفه با حمید سجادی بازمی‌گردد. اگر در این‌باره از نزدیکان دو طرف سوال کنید از آنها خواهید شنید که آجورلو چندان وزیر را در جریان کارهای خود نمی‌گذاشته و کارها را با نظر شخصی پیش می‌برده که البته این مساله پیشینه‌ای مهم دارد.

جالب اینکه در زمان مدیرعاملی آجورلو در باشگاه پاس تهران، حمید سجادی مسئول بخش دوومیدانی این باشگاه بوده و شاید آجورلو در پس ذهن خود امربری از سجادی را برنمی‌تابیده است.

در انتظار واکنش آجورلو

همه اینها در شرایطی است که آجورلو بعد از یک‌سال حضور در استقلال، آبی‌ها را به مقام قهرمانی لیگ رسانده و تیم را به عنوان صدرنشین به علی فتح‌الله‌زاده تحویل می‌دهد؛ نکته‌ای که کارنامه‌ای بسیار مثبت برای این مدیرعامل سابق دو باشگاه پاس و تراکتور محسوب می‌شود. البته باید دید باشگاهی که آجورلو سعی در اداره آن به روش خود داشت،‌ نسبت به این تصمیم بالادستی چه واکنشی نشان خواهد داد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.