سندرم داونی‌ها معلم‌شان را غافلگیر کردند

زوج برزیلی جشن ازدواج‌شان را با حضور کودکان مبتلا به سندرم داون که شاگردان عروس بودند، به یاد ماندنی کردند

داماد برزیلی، خوزه ویتور فلاچ، نامزد خود سینتیا بونفانت پریرا را در روز عروسی غافلگیر کرد. سینتیا متخصص گفتار درمانی است و با کودکان مبتلا به سندرم داون کار می‌کند. داماد بی آنکه عروس مطلع باشد، برنامه‌ریزی کرد تا شاگردان مبتلا به سندرم داون، در روز جشن حامل حلقه ازدواج آنها باشند. دانش‌آموزان مبتلا به سندرم داون با ظاهر شدن در این نقش در کلیسا، عروس را غافلگیر و اشک شوقش را جاری کردند. ویدیویی که واکنش عروس را هنگام دیدن این کودکان در کلیسا ثبت کرد، فضای مجازی را درنوردید.

شهروندآنلاین: سندرم داونی‌ها معلم‌شان را غافلگیر کردند ،  ویدیویی از مراسم عروسی زوج برزیلی در کلیسا که نشان می‌دهد کودکان مبتلا به سندرم داون حامل حلقه عروسی معلم‌شان هستند، قلب مردم جهان را سرشار از شوق کرد.

(حامل حلقه معمولا پسری بین 4 تا 8 ساله است که ممکن است از اقوام یا دوست خانوادگی عروس و داماد باشد. نقش او رساندن حلقه‌های ازدواج به زوجین در کلیساست.)

مهندس مکانیک خوزه ویکتور فلاچ هنگام مراسم عروسی خود در شهر Caxias do Sul  برزیل اشک نامزد خود سینتیا بونفانت پریرا را با غافلگیری او، جاری کرد.

این ویدیو لحظه‌ای را ثبت کرد که سینتیا، گفتاردرمانگر بدون اینکه از پیش مطلع باشد،با شاگردانش که مبتلا به سندرم داون هستند، در راهرو کلسیا روبه‌رو ‌شد.

این زوج از کودکان استقبال و با آنان احوالپرسی کردند. جمعیت حاضر در مراسم به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفت. سینتیا بعداً این تصاویر را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت؛ جایی که این لحظه زیبا و ستودنی به سرعت وایرال شد و فضای مجازی را درنوردید.

سینتیا: «واقعا کارم را دوست دارم و خوش‌شانسم که می‌توانم به این کودکان در داشتن زندگی بهتر کمک کنم. معتقدم هر شخصی دارای استعدادهای نهانی است. ما باید فراتر از معلولیت آنها را ببینیم تا بتوانیم به آنها کمک کنیم از موانعی که در زندگی دارند عبور کنند.همه چیز چقدر زیباتر خواهد شد وقتی ما همه را به حساب بیاوریم.»

خوزه تمام برنامه‌ها را پیش از عروسی تدارک دیده بود و حالا در روز جشن، خوشحال در کنار نامزدش ایستاده بود.

این زوج، که در مقابل کشیش در کلیسا ایستاده بودند، در حالی که حاملان حلقه که کودکان مبتلا به سندرم داون بودند، به سمت آنها می‌رفتند، دست تکان می‌دادند.

پسر کوچکی ملبس به لباس خاص چنین مراسمی با همشاگردی‌اش که او هم لباس مخصوص ساقدوش عروس را پوشیده بود، مسیر راهرو کلیسا را به سمت عروس و داماد طی کردند.

همه دختران لباس سفید پوشیده بودند.

یکی از آنها دسته گل کوچکی در دست داشت و دیگری آبنبات چوبی بزرگی!

دو پسر کوچک با ماشین الکتریکی مخصوص بچه‌ها وارد مراسم شدند، در حالی که مسئولان کلیسا مواظب بودند در مسیر درست برانند.

اشک سینتیا جاری شد و احساسات بر او غلبه کرد زمانی که به پیشواز بچه‌ها رفت.

این زوج برای کودکان وقت صرف کردند و  و هر کدام را در آغوش گرفتند و با آنها صحبت کردند تا هر یک از آنان احساس خاص بودن کند.

عروس فاش کرد که همیشه دوست داشته است این کودکان در مراسم عروسی او را حضور داشته باشند، اما داماد به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا همه چیز غافلگیرکننده باشد.

سینتیا گفت: «این اتفاق بسیار شورانگیز و پراحساس بود. من از کشیش در کلیسا خواستم اجازه دهد این بچه‌ها که در کارم با آنها تمرین می‌کنم، در مراسم ازدواج من باشند، اما او گفت نمی‌توانم چنین کاری کنم. در حقیقت همسرم از او خواسته بود که این حرف را بزند، زیرا او قبلا انجام این کار را با کشیش برنامه‌ریزی کرده بود تا مرا غافلگیر کند!»

او ادامه داد: «واقعا کارم را دوست دارم و خوش‌شانسم که می توانم به این کودکان در داشتن زندگی بهتر کمک کنم. معتقدم هر شخصی دارای استعدادهای نهانی است. ما باید فراتر از معلولیت آنها را ببینیم تا بتوانیم به آنها کمک کنیم از موانعی که در زندگی دارند عبور کنند.»

این زوج گفتند احساس خوشبختی کرده‌اند که توانسته‌اند لحظات خود را با عزیزان‌شان و شاگردان سینتیا تقسیم کنند.

در این مراسم اشک شوق عروس برزیلی با دیدن شاگردانش جاری شد

عروس گفت از محبوبیت این ویدیو در فضای مجازی بسیار خوشحال است. او در پست اینستاگرامی گفت: «هر وقت این ویدیو را تماشا می‌کنم، احساساتم  به  غلیان می‌آید.»

او افزود: «حرفه‌ام را دوست دارم و معتقدم به دست آوردن چنین فرصتی برای بودن در کنار بعضی از این بچه‌ها در این روز، توصیف‌نشدنی است.»

سینتیا ادامه داد: «از پیامدهای این ویدیو بی‌نهایت خوشحالم، زیرا رویای من همیشه آمیختن زیبایی‌های اجتماعی با مدرسه بوده است. این ویدیو به روشنی اثبات کرد که همه لیاقت فرصت‌های برابر را دارند و این چیزی است که من همیشه برای آن جنگیده‌ام.

با زاویه دیدی که این ویدیو به ما داد، قادریم نشان دهیم همه چیز چقدر زیباتر خواهد شد وقتی ما همه را به حساب بیاوریم و در نظر  بگیریم.»

منبع: دیلی میل

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.