بازدید دبیر ستاد حقوق بشر از زندان اوین

دبیر ستاد حقوق بشر در بازدید از زندان اوین گفت: درگیری و آتش سوزی صرفاً از سوی زندانیان بند مخصوص سرقت و جرایم خشن و در کارگاه خیاطی همین بند روی داده و به بندهای دیگر سرایت نکرده است.

به گزارش شهروند آنلاین از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، امروز با بازدید از بخش‌های مختلف زندان اوین و گفت‌وگو با رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در جریان وضعیت زندانیان قرار گرفت.

او پس از بازدید اعلام کرد: درگیری و آتش سوزی صرفاً از سوی زندانیان بند مخصوص سرقت و جرایم خشن و در کارگاه خیاطی همین بند روی داده و به بندهای دیگر سرایت نکرده است.

او افزود: آرامش در زندان اوین برقرار شده و بلافاصله امکان تماس تلفنی تمامی زندانیان، شامل زندانیان بند سرقت، با خانواده‌هایشان فراهم شد و مصدومین این درگیری نیز رسیدگی‌های لازم پزشکی دریافت کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین تاکید کرد: سلامتی، ایمنی و امنیت زندانیان در درجه بالای اهمیت برای سازمان زندان‌ها قرار دارد.

غریب‌آبادی خاطر نشان کرد: مقامات زندان اطمینان خاطر داده‌اند که هیچ یک از حقوق زندانیان متوقف نمی‌شود.

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد:  پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از  زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود. بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفای حریق را آغاز کرده و هم اکنون اتش سوزی مهار و خاموش شده است.

این گزارش حاکی است نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هر چه زودتر آرامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است.

بر اساس این گزارش درگیری بین زندانیان نیز با ورود انتظامات زندان تحت کنترل درآمده است.

مرکز رسانه قوه قضائیه همچنین اعلام کرد: در آتش‌سوزی زندان اوین چهار زندانی بر اثر استنشاق دود فوت کردند همچنین ۷۰ زندانی نجات پیدا کردند و ۶۱ نفر مجروح شدند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.