در چه زمانی از شبانه‌روز نباید غذا خورد؟

آیا ارتباطی بین زمان غذا خوردن و سلامت روان وجود دارد؟ جواب به این سوال قطعاً مثبت است

نتایج تحقیقات اخیر نشان داده بین زمان غذا خوردن در روز یا شب و سلامت روان ارتباط وجود دارد. به عنوان مثال در مطالعه منتشر شده سال ۲۰۲۱ در نشریه مواد مغذی (Nutrients) مشخص شد وعده‌های غذایی در یک زمان ثابت روزانه ممکن است نقش مهمی در حفظ سلامت کلی داشته باشد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ محققان بیش از 4 هزار کارگر ژاپنی را مورد بررسی قرار دادند و به ارتباط بین کسانی که در زمان‌های نامنظم غذا می‌خوردند و مشکلاتی مانند اختلال خواب داشتند، پی بردند. رژیم غذایی ناسالم، از دست دادن صبحانه و میان‌وعده‌های بیشتر همگی توضیحی برای بی‌نظمی در وعده‌های غذایی است.

مطالعه جدیدتری که در سال ۲۰۲۲ در نشریه مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد، ارتباط دیگری بین زمان غذا خوردن و سلامت روان را نشان داد.

در این تحقیق محققان شرایط کاری شیفت روز و شب را شبیه‌سازی و نتایج غذا خوردن در طول روز و شب را تجزیه و تحلیل کردند. داده‌های حاصل جمع‌آوری اطلاعات شرکت‌کنندگان تنها با غذا خوردن در شب مقایسه شد.

محققان دریافتند کار کردن در شیفت شب به همراه غذا خوردن در طول روز و شب باعث افزایش سطح خلق و خوی شبیه به اضطراب تا بیش از ۱۶ درصد و افسردگی تا بیش از ۲۶ درصد می‌شود.

سارا چلاپا، محقق این تحقیق، گفت: مصرف وعده‌های غذایی شبانه ریتم شبانه‌روزی بدن را مختل می‌کند که این موضوع به نوبه خود ممکن است کاهش سلامت کلی را توضیح دهد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.