پشت پرده جلسات مهم مهدی تاج در کوالالامپور

دیدار با اینفانتینو و سایر مقامات فوتبال دنیا برای چیست؟

سفر رئیس فدراسیون فوتبال به مالزی و دیدار با مقامات بین‌المللی این رشته ورزشی خبرساز شده است؛ اقدام مهدی تاج برای چیست؟

به گزارش شهروندآنلاین، مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران که نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز هست، این روزها در کشور مالزی حضور دارد. سفر تاج به مالزی به منظور حضور در جلسه کمیته اجرایی AFC صورت گرفته است.

این جلسه با حضور مسئولان فیفا و AFC از صبح دوشنبه شروع شد. نکته مهم در حاشیه این اجلاس، اما دیدارهای مهدی تاج با مقامات ارشد فوتبال دنیاست؛ دیدارهایی که باید دید چه سودی برای فوتبال ایران دارد.

تاج در جلسه کمیته اجرایی چه گفت؟

در این جلسه، تاج، رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC درباره رقابت‌های فوتسال و فوتبال ساحلی و همچنین مسابقاتی که به میزبانی کویت برگزار شد، گزارشی ارائه و در ادامه درباره واگذاری منطقه‌ای مسابقات آسیا به نکاتی اشاره کرد. در ادامه این نشست درباره کمیته فنی کنفدراسیون، مسائل ضد دوپینگ و مصوبات آن، حضور داوران آسیا و چگونگی انتخاب آنها در جام جهانی بحث و تبادل نظر شد.

دیدار با اینفانتینو، چرا و به چه منظوری؟

مهم‌ترین اتفاقی که در حاشیه نشست کمیته اجرایی AFC رخ داد، دیدار مهدی تاج با جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، بود. این دیدار صبح روز دوشنبه در کوالالامپور صورت گرفت و دو طرف دقایقی همکلام شدند. اما در این نشست چه مسائلی مورد بحث قرار گرفت؟ در این جلسه کوتاه درباره مسائلی همچون کمک‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران بحث و تبادل نظر شد. پول‌های بلوکه‌شده ایران در فیفا اصلی‌ترین موضوعی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات فدراسیون فوتبال را حل کند. تاج از اینفانتینو خواست راه‌ حلی برای این موضوع بیابد و اجازه ندهد چنین پولی به دلیل موضوع تحریم‌ها به دست فوتبال -که شعار فیفا جدایی‌اش از سیاست است- نرسد. همچنین مهدی تاج در نشست جداگانه‌ای با ماتیاس گرافستروم، معاون دبیر کل فیفا نیز گفت‌وگو کرد.

تداوم همکاری فدراسیون فوتبال ایران و قطر

علاوه بر مسئولان فیفا، تاج در سفر به مالزی دیداری هم با رئیس فدراسیون فوتبال قطر داشت. نشست مشترک مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و شیخ حمد بن خلیفه،رئیس فدراسیون‌ فوتبال قطر، دوشنبه در مالزی برگزار شد.

تداوم همکاری میان دو فدراسیون و مفاد تفاهمنامه امضاشده بین طرفین در سال‌های گذشته درباره برپایی اردوهای مختلف و همچنین ادامه بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشترک از مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

در این نشست همچنین شیخ حمد درباره آخرین وضعیت قطر در آستانه برگزاری رقابت‌های جام‌ جهانی ۲۰۲۲ توضیحاتی ارائه داد و بر همکاری فدراسیون فوتبال قطر با تیم ملی ایران در موعد برگزاری این رقابت‌ها تاکید کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.