تمدید شناورسازی ساعات کاری در گرو تصمیم دولت

استاندار تهران با بیان اینکه تمام نظرات کارشناسی در خصوص اجرای طرح شناور سازی ساعت کاری ادارات به دولت ارسال شده است، گفت: در روزهای آینده دولت در خصوص تمدید و این طرح تصمیم گیری می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین،محسن منصوری در گفت و گو با ایرنا گفت: تمامی نظرات کارشناسی و نتایج حاصله از اجرای طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات تهیه و طی گزارشی به دولت ارسال شد.

او افزود: واقعیت این است که در شرایط فعلی حمل و نقل عمومی پایتخت جوابگوی این حجم از مسافر نیست و باید در این خصوص مدیریت صورت بگیرد که شناور سازی ساعت کاری ادارات برای اولین بار صورت گرفت.

استاندار تهران ادامه داد: شاهد بودید که در سال گذشته در فصل گرما با قطع برق مواجه بودیم که با اجرای طرح کاهش ساعت کاری و صرفه جویی در مصرف برق این مشکل برطرف شد.

او با بیان اینکه دولت و شهرداری تهران بر توسعه حمل و نقل عمومی اهتمام دارد، افزود: این برنامه نیاز به زمان دارد و در شرایط فعلی باید با اجرای طرح های مختلف مدیریتی این ترافیک را مدیریت کرد.

اجرای طرح شناور سازی ساعت کاری ادارات ضروری است

همچنین رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات به کاهش بار ترافیک کمک کرده از دولت خواست در خصوص تمدید این طرح اهتمام داشته باشند.

سردار محمد حسین حمیدی گفت: واقعیت این است که در زمان کرونا و زمانی که مدارس و دانشگاه‌ها به صورت غیر حضوری بود ترافیک به نوعی مدیریت و به چشم شهروندان نیامده بود اما پس از فروکش کردن این ویروس وعادی شدن فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها حداقل ۳۰ درصد به ترافیک تهران افزوده شده است.

او افزود: یکی از مصوبات مهم در شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران اجرای طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات بود که در ابتدا مقرر بود این طرح در مهرماه اجرا شود اما ضرورت دارد این طرح تمدید شود.

براساس اعلام استانداری تهران طرح شناورسازی ۲ ساعته فعالیت ادارات شهر تهران اجرا شد و به منظور کاهش پیک ترافیکی مهرماه مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شود.

مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می شود.  ساعت شروع خدمات رسانی بانک ها نیز ساعت ۷ صبح و زمان حضور کارمندان در بانک ساعت ۶:۳۰ اعلام شد.

همه ساله با بازگشایی مراکز آموزشی حجم ترافیک پایتخت در مهرماه افزایش قابل توجهی داشته و با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو ضروری است که در این خصوص مدیریتی در زمان رفت و آمد کارکنان دولت و دانش‌پژوهان انجام شود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.