سخنگوی دولت:چه کسی از ماجرای مهسا امینی خوشحال می‌شود؟

سخنگوی دولت بایادآوری اقدامات دولت سیزدهم برای خرید واکسن کرونا از کشوری دیگر و نه کشورهایی که دولت قبلی قصد خرید واکسن از آنها را داشت و آنها واکسن به ایران نمی‌دادند، گفت:حالا همان واکسن چینی و ایرانی که گفته می‌شد آب مقطر است، وضعیت را به حدی بهبود داد که امروز ما دورهم جمع شده‌ایم. با همان واکسنی که می‌گفتند آب مقطر است. آن روز دروغ می‌گفتند یا راست؟ حالا می‌بینیم دروغ می‌گفتند. والله امروز هم دروغ می‌گویند اما فرصت لازم است تا این دروغ‌ها هم مشخص شود.

به گزارش شهروند آنلاین،علی بهادری جهرمی با حضور در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در جمع دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: چهل سال پیش مردم ما گفتند باید برای آینده خودمان، خودمان تصمیم بگیریم و اقدام کنیم و باید برای آن آزادی و استقلال داشته باشیم و الان چهار دهه است که دارد هزینه این استقلال طلبی و آزادی طلبی را می‌دهد.

او افزود: هشت سال جنگ، تحریم‌های اقتصادی و جنگ روانی و رسانه‌ای را شاهد بوده‌ایم و علت آن همین است که نمی‌خواهند آن ملت خودش برای خودش تصمیم بگیرد و با این هدف کشورهایی می‌آیند و هزینه‌های فراوانی می‌کنند تا شبکه‌ای به زبان فارسی تاسیس کنند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه کلید واژه دولت قبل این بود که میز مذاکرات مشکلات را حل می‌کند، اظهار کرد: این دولت معتقد است تعامل با جهان بدیهی است، اما شاه کلید حل مشکلات در داخل و توجه به نخبگان و بروز استعدادها و تکیه بر توان داخلی است.

بهادری جهرمی یادآور شد: قدرت برتر را علم با خود می‌آورد. هرکس که آن را به دست آورد جلودار پیشرفت و ترقی است، اما چنانچه به علم نرسد دیگران هستند که او را هدایت می‌کنند.

او تاکید کرد: دولت سیزدهم اولین دولت بعد از انقلاب و حتی تاریخ ایران است که یک سند تحول ارائه کرد و از همه جناح‌ها و گروه‌ها خواست بیایند و هرکدام مشکلات را لیست کنند و راهکار خود برای برون‌رفت از آن را ارائه کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به وجود زمان‌بندی و تقسیم وظایف در سند تحول برای حل مشکلات، اظهار کرد: دولت وقتی این برنامه را ابلاغ کرد آن را منتشر کرد تا همه مردم آن را بدانند و اگر لازم است آن را نقد کنند. از جامعه دانشگاهی هم درخواست کرد که اگر اولویت‌بندی یا راهکاری برای حل مشکلی، ایراد دارد آن را نقد کنند تا ایرادات برطرف شود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه میانگین رشد اقتصادی کشور در طول دهه گذشته چهار دهم درصد بوده است، تصریح کرد: این یعنی عددی نزدیک به صفر آن‌هم در کشوری که این همه منابع انسانی، طبیعی و ظرفیت‌های فراوان توسعه‌ای دارد. دولت در طول هشت سال منتهی به دولت جدید میانگین نقدینگی را هشت‌برابر کرده است، اما نتیجه آن چه بوده؟ رشد اقتصادی نزدیک به صفر است.

او با بیان اینکه دولت قبلی به جای رشد اقتصادی، تورم ایجاد کرد، افزود: آمارهای رسمی بانک مرکزی در دولت قبلی که ادعای آزادی است مهر محرمانه خورده بود چرا که اگر این آمارها منتشر می‌شد جامعه ضربه‌ای شوک‌آور تجربه می‌کرد. ما هم ابتدای کار این دولت این آمارها را بازگو نمی‌کردیم چون هنوز تسلط کافی به امور پیدا نشده بود.

سخنگوی دولت با اشاره به وضعیت اقتصادی سال‌های دولت گذشته و مشکلات ناشی از فراگیری کرونا و آمار مرگ و میر آن، گفت: وضعیت اقتصادی ما به اعتراف آمار بانک مرکزی کشور این بوده و به همین دلیل است که مردم در انتخابات قبلی مثل همیشه پای صندوق نمی‌آیند چون ناراحتند، عصبانی‌اند و ناراضی و حق هم دارند. چون نمی‌توانند خانه‌ای رهن کنند و چون می‌بینند که روزانه چند صد نفر از کرونا جان خود را از دست می‌دهند. در چنین شرایطی دولت سیزدهم کار را به دست گرفت.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تورم چهل درصدی را تجربه کردیم و فشار ناشی از تورم در سال‌های اخیر را هم تحمل کرده‌ایم، تصریح کرد: این امر درست است اما به گواهی همان آمارهایی که این میزان را اعلام می‌کنند دولت در یک سال اخیر این روند را به کاهش وا داشته و از همین مسیر می‌توان به آینده‌ای روشن امید داشت.

او تصریح کرد: آن روزی که ما واکسن کرونا را می‌خواستیم و آن کشورهایی که دولت قبلی به آن دل بسته بودند این واکسن‌ها را به ما نمی‌دادند، دولت جدید تصمیم گرفت معطل آن کشورها نشود و واکسن را از کشوری دیگر وارد کند. حالا همان واکسن چینی و ایرانی که گفته می‌شد آب مقطر است، وضعیت را به حدی بهبود داد که امروز ما دورهم جمع شده‌ایم. با همان واکسنی که می‌گفتند آب مقطر است. آن روز دروغ می‌گفتند یا راست؟ حالا می‌بینیم دروغ می‌گفتند. والله امروز هم دروغ می‌گویند اما فرصت لازم است تا این دروغ‌ها هم مشخص شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر جایی دیدید همه دشمن ما تمام‌قد به صحنه آمدند و روبازی کردند بدانید که احساس خطر کرده است، اظهار کرد: آن روز که بایدن به منطقه آمد نمی‌گفت که برای ایران آمده است و زیر بازی می‌کرد، اما امروز می‌بیند نتیجه لازم به دست نیامده و روبازی می‌کند و می‌گوید برای ایران به منطقه سفر کرده بود.

بهادری جهرمی در ادامه یادآور شد: همزمان با فروریختن متروپل فردی به یک مدرسه در آمریکا رفت و چند ده دانش‌آموز را قتل‌عام کرد، اما رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور و رسانه‌هایی مثل سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی حتی یک فیلم یا تصویر ناراحت‌کننده از این ماجرا منتشر نکرد و در عوض هرچه از متروپل پخش می‌کرد از جانباختگان بود و از دود و آتش.

او با طرح این پرسش که چه کسی از ماجرای مهسا امینی خوشحال می‌شود؟ گفت: آیا کسی از کشور ما بود که از آن خوشحال شده باشد؟ والله دشمن ما و دشمن این خانواده که ایران باشد خوشحال می‌شود و می‌گوید بگذار از این جامعه فقط تلخی‌ها و ایرادات و مشکلات را به رخ این جامعه بکشم و از خودمان هم فقط شیرینی‌ها و خوشی‌ها و خوبی‌ها را به این جامعه نشان بدهم تا جوانان این جامعه و نخبگانشان از خانواده که کشورش باشد فاصله گیرد و به خانه همسایه برود. یعنی دشمن می‌گوید اگر این کشور در خدمت ما نیست، لااقل نخبگان این کشور را جذب کنیم./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.