بسکتبال استرالیا نمی‌خواهد به ایران بیاید!

رئیس فدراسیون با برگزاری بازی در زمین ثالث مخالفت کرد

فدراسیون بسکتبال استرالیا درخواست بازی با ایران در کشور ثالث را داده؛ رئیس فدراسیون معتقد است چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، طبق برنامه مصوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2023 بسکتبال، تیم ملی ایران که دیدارهای خود را در مرحله دوم در گروه ششم دنبال می‌کند، در قالب پنجره پنجم میزبان دو تیم چین و استرالیا خواهد بود.

قرار است دیدار با این دو تیم طی روزهای 20 و 23 آبان ماه در تالار بسکتبال آزادی برگزار شود. بر همین اساس، چینی‌ها اقدامات لازم برای دریافت ویزای سفر به ایران را انجام داده‌اند، اما استرالیایی‌ها نه تنها از انجام آن امتناع کرده و درخواستی برای صدور ویزا نداشته‌اند، بلکه طی مکاتبه با فیبا آسیا ضمن اعلام معذوریت از سفر به ایران، خواستار برگزاری دیدار با تیم ملی کشورمان در کشوری ثالث شده‌اند.

این مساله از طریق فیبای آسیا به فدراسیون بسکتبال ایران اطلاع‌رسانی شده، اما فدراسیون مخالفت خود را صراحتا اعلام کرده است. فدراسیون بسکتبال طی مکاتبه با «هاگوپ خاجیریان» مدیر دفتر منطقه‌ای فیبا در حوزه آسیا با تاکید بر اینکه شرایط تهران و در کل ایران، اصلا بحرانی نیست، با درخواست مطرح از سوی استرالیایی‌ها مخالفت کرده است.

جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال، درباره درخواست عجیب فدراسیون بسکتبال استرالیا گفته است:‌ «طبق برنامه از قبل اعلام شده، ایران برای هر دو دیدار خود در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی میزبان است و ما هم تحت هیچ شرایطی راضی به انجام این دیدارها در کشور دیگری نخواهیم شد. در صحبت با خاجیریان بر این موضوع تاکید شد و به نوعی پاسخ قاطع منفی خود را اعلام کردیم. ملاک ما در مورد رسمی بودن هر تصمیمی دریافت ایمیل است و ایمیلی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم. از طرفی، اگر قرار بر انجام بازی در کشور ثالث بود، باید قاعدتابه ایران اعلام می‌شد تا ما هم برای دریافت ویزا و تهیه بلیت وقت داشته باشیم.»

گفتنی است؛ فدراسیون بسکتبال پیگیر است تا امتیاز میزبانی خود در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی را حفظ کند، اما در صورتی‌که با درخواست استرالیا برای بازی در کشوری ثالث موافقت شود، بعید نیست دیدار با چین هم در تهران منتفی و هر دو دیدار به یک کشور دیگر منتقل شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.