بازار داغ فروشگاه‌های تقلبی هیزم در آلمان

جست‌وجو برای سوخت ارزان با تشدید بحران انرژی، این روزها آلمانی‌ها را در دام سودجویان اینترنتی و فروشگاه‌های تقلبی هیزم ارزان انداخته است.

به گزارش شهروند آنلاین از خبرگزاری آناتولی، این فروشگاه‌های تقلبی که بیشتر در شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک یافت می‌شوند، از مخاطبان می‌خواهد برای ثبت سفارش در پیام رسان واتس‌آپ به فروشنده پیام دهند. در حالی که اکثر این فروشگاه‌ها به جز یک دروغ نیستند.

نیروی پلیس آلمان نیز به تازگی نسبت به موج فاجعه بار کلاهبرداری‌های اینترنتی در این کشور هشدار داده بود. برخی از این فروشگاه‌های اینترنتی مدعی هستند که قادر به ارائه هیزم به قیمت یک دهم نرخ موجود هستند.

همچنین علاوه بر گسترش فروشگاه‌های تقلبی، گزارش‌هایی مبنی بر هک شدن وب‌سایت‌های معتبر خرید الوار در آلمان نیز به چشم می‌خورد.

در همین رابطه، یک کارآفرین آلمانی به تازگی به در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که تارنمای رسمی او به طور ناگهانی تغییر و هکر شماره حساب خود را وارد کرده بود.

در این میان، سرقت‌ چوب از مراتع و جنگل‌ها در آلمان نیز روز به روز گسترده‌تر می‌شود. یک عضو انجمن جنگل‌بانی آلمان در اظهاراتی دلیل آن را رشد ناگهانی قیمت‌ها عنوان و تاکید کرد: با افزایش بهای چوب، دزدان آن نیز بیشتر می‌شوند.

بنا بر این گزارش، خسارت ناشی از سرقت از جنگل‌ها تنها در کشور آلمان، میلیون‌ها یورو در سال خواهد بود.

در پی جنگ اوکراین و تصویب چندین بسته تحریمی اروپا علیه روسیه شامل انرژی و در نتیجه آن کاهش عرضه گاز روسیه، قیمت انرژی در سراسر اروپا به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.

با افزایش هزینه برق و انرژی در اروپا، مردم این قاره به دنبال سوخت‌های ارزان‌تر از جمله سوخت هیزم رفته که این امر نیز افزایش بهای چوب را تشدید کرد. به طوریکه، قیمت هیزم و چوب در آلمان به دلیل ادامه بحران انرژی ۸۵.۷ درصد افزایش یافته است.

اگرچه دولت آلمان قصد دارد ۲۰۰ میلیارد یورو برای کاهش تاثیر گرانی و افزایش انرژی هزینه کند. اما، به گفته کارشناسان این مقدار برای پوشش این هزینه‌های مازاد مردم این کشور که به دلیل گرانی‌های اخیر ایجاد شده کافی نخواهد بود.

اقتصاددانان معتقدند که تورم فزاینده همچنان در آلمان باقی خواهد ماند و زندگی برای مردم این کشور همچنان گران پیش بینی‌ می‌شود. فشار این گرانی‌ها را بیش از همه، آن‌هایی حس می‌کنند که هیچ کمک مالی یا پس اندازی در اختیار ندارند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.