مسمومیت ۵۲ نفر با گاز آمونیاک در ارومیه

فرماندار ارومیه با اشاره به حادثه رخ داده برای کارگران شرکت اروم تریلر گفت: ۵۲ نفر با گاز آمونیاک مسموم و به بیمارستان اعزام و تحت مداوا قرار گرفتند.

به گزارش شهروند آنلاین،غلامحسین عماری روز چهارشنبه در حاشیه عیادت از مصدومان این حادثه در بیمارستان طالقانی ارومیه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ساعت ۱۱ امروز ابن حادثه اتفاق افتاد و طبق گزارشات اولیه نشت گاز آمونیاک از یک تریلی‌ پارک شده در داخل این شرکت علت این حادثه بوده است.

او ادامه داد: طبق گزارشات واصله یک کامیون به دلیل تعویض شیر تانکر دچار نشت گاز آمونیاک شده که این امر منجر به مسمومیت ۵۲ نفر از کارگران این شرکت شد.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه با حضور هشت آمبولانس اورژانس و یک اتوبوس آمبولانس افراد دچار مسمومیت فورا به بیمارستان اعزام شدند، اضافه کرد: ۳۱ نفر در بیمارستان طالقانی، ۱۶ نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) و پنج نفر نیز در قسمت اورژانس بیمارستان عارفیان ارومیه تحت مداوا قرار گرفتند.

او با اشاره به مسمومیت پنج نفر از کادر درمان در این حادثه، گفت: این افراد در مرحله کمک رسانی به مصدومین، خود نیز دچار مسمویت شدند.

عماری با تاکید بر اینکه حال عمومی تمامی افراد حادثه دیده مناسب اعلام شده است، اظهار کرد: بسیاری از حادثه دیدگان به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند و مابقی نیز پس از طی مراحل درمانی در قسمت اورژانس تا ساعاتی دیگر مرخص می‌شوند.

او یادآور شد: استنشاق گاز آمونیاک بسیار خطرناک است ولی خوشبختانه به دلیل فاصله زیاد محل نشت گاز و کانکس کارگران، این افراد دچار مسمومیت خفیف شدند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.