از مصائب زمستانی اوکراین تا سود بردن از دولت‌های سرکوبگر

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 19 اکتبر 2022

چهارشنبه، 19 اکتبر 2022، نیویورک‌تایمز در خبر اصلی خود از تحولات جنگ اوکراین گفته و از «مرحله جدید در جنگ» خبر داده است. «سود بردن از دولت‌های سرکوبگر» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که گفته بیش از 500 پرسنل بازنشسته ارتش آمریکا از سال 2015 مشاغل پرسودی را در دولت‌های خارجی که به نقض حقوق بشر و سرکوب سیاسی معروفند، به عهده گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست و ایندیپندنت به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«در حالی که که کرملین صنایع همگانی را هدف قرار می‌دهد، مصائب زمستانی رخ می‌نماید»، «مرحله جدید در جنگ» و «با افزایش حملات روسیه به شهرها، ممکن است میلیون‌ها نفر محتاج امکانات اولیه شوند» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «از شهرهای نزدیک خط مقدم تا ساختمان‌های بلند در پایتخت، اوکراینی‌ها روز سه‌شنبه با کمبود برق، آب و سیستم گرمایشی مواجه شدند، در حالی که بمباران اهداف غیرنظامی و زیرساخت‌ها از سوی روسیه، میلیون‌ها نفر را با دورنمای زمستانی فلاکت‌بار و بدون خدمات اولیه تهدید می‌کرد.»

تصویر اصلی با این توضیح همراه است: «صف کشیدن برای یک وعده غذایی، دوشنبه در شهر استاری سالتیو (Staryi Saltiv) در شرق اوکراین. بسیاری در اینجا از آوریل بدون برق یا آب بوده‌اند.»

واشینگتن‌پست

«سود بردن از دولت‌های سرکوبگر» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده است: «بر اساس تحقیقات واشینگتن‌پست، بیش از 500 پرسنل بازنشسته ارتش ایالات متحده -از جمله تعداد زیادی ژنرال و دریاسالار- از سال 2015 مشاغل پرسودی را که برای دولت‌های خارجی -عمدتا در کشورهایی که به نقض حقوق بشر و سرکوب سیاسی معروف هستند- کارساز هستند، به عهده گرفته‌اند. به عنوان مثال، در عربستان سعودی، 15 ژنرال و دریاسالار بازنشسته آمریکایی از سال 2016 به عنوان مشاور حقوقی برای وزارت دفاع کار کرده‌اند. این وزارتخانه را شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان–و در اساس حاکم واقعی این پادشاهی- رهبری می‌کند که سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده می‌گویند با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشینگتن‌پست در سال ۲۰۱۸، به‌عنوان بخشی از سرکوب وحشیانه مخالفان، موافقت کرده است.»

ایندیپندنت

برخی روزنامه‌های بریتانیایی روز چهارشنبه، 19 اکتبر 2022، بر آشفتگی در کابینه لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، به دلیل برنامه‌هایش در زمینه کاهش شدید هزینه‌های عمومی متمرکز بودند. روزنامه ایندیپندنت هم کاریکاتوری توهین‌آمیز و ناخوشایند از لیز تراس در صفحه نخست خود به نمایش گذاشته که در صندوق رأی چپانده شده است؛ صندوقی که قرار است مشتعل شود! همزمان این روزنامه از لیز تراس می‌خواهد که همین حالا یک انتخابات عمومی تدارک ببیند و ادعا می‌کند که برنامه اقتصادی نخست‌وزیر به هم ریخته و اعتبارش خدشه‌دار شده است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.