اولین بارش پاییزی تهران در راه است

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران از عبور جریان هوای سرد، کاهش دما، اولین بارش پاییزی سال جاری و کاهش ۹۵ درصدی بارش‌ها نسب به بلندمدت خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛مازیار غلامی  درباره وضعیت جوی استان تهران اظهارکرد: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۸ و ۲۹ مهرماه) تهران تحت تاثیر جریانات پایدار است و تنها افزایش دمای نسبی پیش‌بینی می‌شود. 

 وی ادامه داد: به دلیل پایداری جوی در مناطق پرتردد شهری، کاهش کیفیت هوا و غبار صبحگاهی مورد انتظار است.

به گفته سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران از غروب جمعه (۲۹ مهرماه) موج ناپایداری از استان تهران عبور خواهد کرد که موجب افزایش ابر، وزش باد شدید به‌ویژه طی جمعه‌شب و شنبه (۲۹ و ۳۰ مهرماه) و یکشنبه (۱ آبان ماه) می‌شود البته عبور این موج ناپایداری از تهران به معنای بارش‌های تمام وقت نیست.

‌وی ادامه داد: این موج اولین بارش پاییزی امسال در برخی ساعات به‌ویژه در نیمه‌شمالی استان و بارش‌های پراکنده و رگباری در نواحی جنوبی استان را به همراه خواهد داشت.

غلامی افزود: برخلاف اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه در تهران افزایش دما مورد انتظار است، برای روزهای شنبه و یکشنبه با عبور موج هوای سرد و بارشی، علاوه بر بارش باران، کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و این شرایط جوی تا صبح دوشنبه(۲ مهرماه) ادامه دارد.

وی ادامه داد: در روزهای جمعه و شنبه، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد به‌ویژه در نواحی جنوبی و غربی استان مورد انتظار است.

غلامی در پایان درباره تفاوت میزان بارندگی‌های در اولین ماه پاییز نسبت به بلندمدت تصریح کرد: از ابتدای مهرماه تا کنون تنها حدود ۰.۴ میلیمتر بارش باران به صورت پهنه‌ای ثبت شد که این میزان بارندگی به معنای کاهش ۹۵ درصدی بارندگی‌ها نسبت به بلندمدت است./ ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.