اولتیماتوم دادگستری درباره قیمت‌گذاری کالاها

وزیر دادگستری گفت: تمام کالا‌هایی که مردم خریداری می‌کنند قیمت آنها در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت ثبت شده و همان قیمت ملاک است، اگر تولید کننده‌ای خارج از قیمت تعیین شده بر روی کالایی برچسب بزند و یا فروشنده‌ای خارج از قیمت تعیین شده اقدام به فروش کالا کند؛ مرتکب گرانفروشی شده است.

به گزارش شهروند آنلاین امین حسین رحیمی در مورد اولتیماتوم قیمت گذاری کالا‌های اساسی به واسطه دادگستری گفت: تمام کالا‌هایی که مردم خریداری می‌کنند قیمت آنها در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت ثبت شده و همان قیمت ملاک است، اگر تولید کننده‌ای خارج از قیمت تعیین شده بر روی کالایی برچسب بزند و یا فروشنده‌ای خارج از قیمت تعیین شده اقدام به فروش کالا کند؛ مرتکب گرانفروشی شده است.

وزیر دادگستری با اشاره به ثبت گرانفروشی در سامانه ۱۲۴، تاکید کرد: بیش از ۵۲ هزار کالا در اجرای مصوبه ۱۸ خرداد قیمت‌گذاری شده و وزارت صمت هم قیمت‌ها را تایید کرده است، اگر هر ذینفعی بخواهد قیمت‌ها را اصلاح کند باید از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجازه بگیرد تا بتواند بر روی قیمت‌های درج شده اصلاحاتی را ایجاد کنند.

رحیمی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی‌که قیمت کالا‌ها در سامانه اصلاح نشده باشد ملاک نرخ گذاری مصرف کالا همان مبلغ ثبت شده در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت است، در واقع اجرای مصوبه تنظیم بازار «ثبت قیمت کالا در سامانه وزارت صمت» است.

وزیر دادگستری با تاکید به برخورد جدی با گرانفروشان گفت: ممکن است در حال حاضر قیمت کالایی در سامانه ۱۰۰ واحد ثبت شده باشد، ولی تولید کنندگان آن را به ۱۱۰ واحد به فروش برسانند؛ در واقع تولید کنندگان مرتکب گرانفروشی شده‌اند.

رحیمی در ادامه تصریح کرد: اگر گرانفروشی در بازار از طرف تولیدکنندگان صورت پذیرد و بازرسان وزارت صمت و وزرات جهاد از این گرانفروشی مطلع شوند، باید برخورد جدی داشته باشند.

عضو کابینه دولت سیزدهم در پایان خاطر نشان کرد: نرخ گذاری متعدد بر روی کالا‌های مصرفی ممکن است ناشی از قیمت گذاری از مسیر‌های نادرست باشد و یا مسئولان تعزیرات از چنین نرخ گذاری مطلع نباشند در غیر اینصورت اگر شکایتی در خصوص گرانفروشی باشد، حتما باید مورد رسیدگی و برخورد جدی قرار گیرد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.