برف پاییزی در راه است

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش محسوس دما در اغلب مناطق و بارش برف در ارتفاعات شمال غربی کشور خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین امین حسین نقشینه با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز (جمعه ۲۹ مهر) در مناطقی از آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید آغاز خواهد شد، گفت: از فردا(شنبه) شدت بارش‌ها افزایش می‌یابد و علاوه بر مناطق مذکور، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان را نیز شامل می‌شود.

او با تاکید بر اینکه از روز یکشنبه در این مناطق فعالیت سامانه شدت کمتری خواهد داشت، عنوان کرد: دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر، برخی مناطق از شمال غرب، بخش‌هایی از تهران، البرز، قزوین و شمال استان مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق استان اردبیل و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان و سمنان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد را پیش‌بینی کرد.

نقشینه از بارش برف در ارتفاعات شمال غربی کشور طی این مدت خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در شمال شرق و بخش‌هایی از شمال غرب و غرب و فردا و پس فردا در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید می‌شود که می‌تواند گرد و خاک را به همراه داشته باشد.

او افزود: از ظهر امروز تا روز یکشنبه با توجه به جریانات شمالی روی دریای خزر دمای هوا در این مناطق ۸ تا ۱۵ درجه کاسته و دریای خزر نیز مواج و متلاطم می‌شود. از این رو در این باره برای ارتفاع طول موج ۱.۵ تا ۲.۵ متر هشدار دریایی صادر و تردد شناورهای سبک و تفریحی منع شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا امروز و فردا در شمال غرب و فردا و پس فردا در شمال شرق پنج تا هشت درجه کاسته می‌شود، اعلام کرد: تهران نیز امروز غبارآلود خواهد بود و فردا بعد از ظهر وزش باد در تهران شدید می‌شود.

نقشینه از احتمال وقوع گرد و خاک در جنوب و جنوب غرب کشور خبر داد و اظهار کرد: همچنین فردا احتمال رگبار باران در تهران به ویژه برای مناطق شمالی وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای فردا شب و روز یکشنبه در برخی از ساعات بارش پراکنده را برای تهران پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز ۲۷ و فردا ۲۶ درجه خواهد بود، همچنین کمینه دما به ۱۷ درجه می‌رسد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.