تخفیف ۵۰ درصدی در تعهد ارزی صادرات مرکبات

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرکنندگان مرکبات در کشور، مشمول تخفیف ۵۰ درصدی در تعهد ارزی صادرات می‌شوند.

به گزارش شهروند آنلاین، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی در سالن جلسات استانداری مازندران گفت: با هدف افزایش صادرات و حمایت از تولید مرکبات ایرانی، صادرات مرکبات از اول مهر به مدت چهار ماه مشمول معافیت ۵۰ درصدی در تعهد ارزی شده است.

ساداتی نژاد، حکمرانی غذایی جنوب غرب آسیا را حق کشور دانست و افزود:، زنجیره سازی تولیدات کشاورزی با حذف یارانه فرصتی است که این تشکیل زنجیره غذا را ارزان می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به اینکه؛ مازندران لنگرگاه امنیت ملی غذایی است، تصریح کرد: همه اختیاراتم را به استاندار مازندران تفویض می‌کنم تا از این پس طرح تصمیم گیری ملی از کشاورزی مازندران به تهران ارجاع نشود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه اکنون مشکلی به لحاظ سلامت صادرات کیوی وجود ندارد و کشور هند این موضوع را با کار کارشناسی حفظ نباتات حل و فصل کرده، خاطرنشان کرد: در مورد یارانه حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی هم ۲۰ میلیارد تومان یارانه حمل و نقل هوایی را در اختیار داریم که با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه این میزان به مراتب بیشتر خواهد شد.

او با قدردانی از تلاش تولید کنندگان دام و طیور مازندران؛ برای رفع مشکلات تامین امنیت غذایی افزود: مقوله برنج، خرید ارقام پرمحصول و همچنین صادرات برنج نیز بررسی اساسی می‌شود.

معافیت ۵۰ درصدی در تعهد ارزی صادرات مرکباتوزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه چرا در مازندران با این همه گستردگی و با وجود سرمایه گذران متمکن یک کارخانه تراکتورسازی وجود ندارد؛ تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی را مهم دانست و نبود کارخانه تجهیزات سازی کشاورزی در مازندران را از معایب در این بخش برشمرد.

او با تاکید بر اهمیت یکپارچه سازی فعالیت تشکل‌های کشاورزی گفت: موضوعات کشاورزی که از سوی چندین تشکل و اتحادیه کشاورزی مطرح می‌شود گمراه کننده است، اما اقدام به بررسی و رسیدگی موضوع به صورت یکپارچه، زودتر انجام می‌شود.

در این جلسه استاندار مازندران، بابایی و شریعتی نمایندگان مردم استان در مجلس و تعدادی از فعالان اقتصادی در بخش‌های صادرات و کشاورزی به طرح دیدگاه‌ها و ارائه راهکار‌ها پرداختند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.