درخواست ضد ایرانی تروئیکا از سازمان ملل

سه کشور اروپایی خواستار تحقیق سازمان ملل درباره بکارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین شدند

آلمان، انگلیس و فرانسه روز جمعه در نامه‌ای جمعی که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل و به رصد رویترز رسیده است، آورده‌اند: ما خواهان تحقیقات از سوی تیم دبیرکل سازمان ملل که مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است، هستیم و آماده‌ایم تا از کار دبیرکل در انجام تحقیقات فنی و بی‌طرفانه حمایت کنیم.

به گزارش شهروند آنلاین؛ ادعاهایی از سوی برخی مقامات اروپایی و آمریکایی، مبنی بر این‌که از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌شود مطرح شده و این در حالی است که ایران قویاً مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هست و به مقامات اوکراین گفته‌ است چنانچه سندی در خصوص استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.

البته ایران سال‌هاست که با روسیه همکاری دفاعی دارد، اما از جنگ علیه اوکراین حمایت نکرده و هیچ‌یک از تسلیحات ایرانی را در اختیار روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین قرار نداده‌ است.

اقدام اخیر شورای وزیران اتحادیه اروپا در ارتباط با ایران بر مبنای مجموعه‌ای از اطلاعات غلط صورت گرفته است و ایران پیش‌تر در این خصوص هشدار داده بود که در حال بررسی پاسخ متناسب و متقابل نسبت به این اقدام اتحادیه اروپا است./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.