هشدار دوباره آبی به تهرانی‌ها

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه روند مصرف آب تغییری نکرده است، اعلام کرد: تهران در مهرماه امسال سهمی از بارش‌ها نداشت، درحالی‌که این میزان در متوسط بلندمدت ۷.۳ میلی‌متر بوده است، بنابراین کاهش مصرف ۲۰ درصدی ضروری است.

به گزارش  شهروند آنلاین از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، نمودارهای مرکز کنترل آب تهران نشان می‌دهد میزان مصرف آب چندان تفاوتی با روزهای گذشته نداشته است و کاهش محسوسی را نشان نمی‌دهد.

در هفته پایانی مهرماه مصرف لحظه‌ای آب تهران به ۴۲هزار لیتر در ثانیه نیز رسید که این رقم برای این روزهای پاییزی چشمگیراست.

پایداری گرما در مهرماه و تداوم مصرف بالای آب در تهران روند کاهش ذخایر مخازن را پی داشته است؛ به گونه‌ای که طی روزهای منتهی به آبان ماه حجم آب مخازن سطح شهر تهران روزانه حدود ۶۰۰هزار متر مکعب نسبت به شرایط نرمال کسری داشته است؛ این موضوعی است که علاوه بر اقدامات فنی و مهندسی تامین آب نیازمند مشارکت و همیاری جدی پایتخت‌نشینان است.

در آخرین روز مهرماه ذخیره سدهای تامین کننده آب این کلان‌شهر به ۳۵۰میلیون متر مکعب رسیده و این میزان ذخیره، در صورت تداوم روند مصرف کنونی ممکن است مشکلات و تنگناهایی را برای تامین پایدار آب به وجود آورد.

تهران برای سومین سال متوالی با تنش آبی و خشکسالی روبه‌رو شده و برای عبور از این شرایط دشوار لازم است تا شهروندان با مدیریت مصرف علاوه بر پرهیز از انجام کارهای غیرضروری، دست‌کم ۲۰درصد از مصارف روزانه خود را کاهش دهند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.