رشد ۲۶ درصدی صادرات کالا به «سی‌آی‌اس»

حدود ۵۵۰ هزار تن کالا از بندرامیرآباد به کشور‌های حوزه CIS صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شهروند آنلاین،مدیرکل بندرامیرآباد با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر امسال با افزایش ۹ درصدی به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید، گفت: در این مدتحدود ۵۵۰ هزار تن کالا از بندرامیرآباد به کشور‌های حوزه CIS صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش داشته است.

محمدعلی اصل سعیدی پور با اشاره به اینکه از آغاز امسال تاکنون ۱۳۷ هزار و ۴۲۵ تن کالا ترانزیت شده است، افزود: عدم صدور مجوز ترانزیت خارجی سوخت توسط گمرک ایران، عدم اتصال ریلی بنادر چابهار و انزلی به خطوط ریلی کشور، طولانی بودن فرآیند ترخیص کالا، رفتار جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی ذیربط و نبود یک دستگاه متولی مشخص در امر ترانزیت بخشی از چالش‌های موجود در این حوزه است.

او به ضرورت تشکیل کمیته‌ای مشترک از نهاد‌های مرتبط در حوزه ترانزیت ریلی اشاره و بر لزوم احداث شرکت‌های حمل و نقل چند وجهی بین المللی و همسان سازی تعرفه‌ها در امر ترانزیت تأکید کرد.

سعیدی پور به اقدامات پیش رو همچون لزوم افزایش انبار‌های کالا‌های صادراتی و وارداتی، ضرورت ایجاد یکپارچگی در سامانه نرم افزاری و توسعه تجهیزات دریایی و بندری پرداخت و ابراز امیدواری کرد با بهبود فرآیند‌ها و توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات شاهد رشد روز افزون عملیات بندری در راهبردی‌ترین بندر شمال کشور باشیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.