تیم‌ملی ایران بدون حتی یک مربی ایرانی!

تکرار یک رفتار غیرحرفه‌ای، فولاد نکونام را به کی‌روش نمی‌دهد

با وجود صحبت‌های مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، اما باشگاه فولاد حاضر به رفتن جواد نکونام به تیم‌ملی نیست.

به گزارش شهروندآنلاین، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بار دیگر با مطرح کردن اسم جواد نکونام برای حضور روی نیمکت تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ باعث بروز حاشیه در روند این تیم در آستانه شروع رقابت‌ها شد.

رئیس فدراسیون فوتبال برای دومین بار متوالی خبر از حضور جواد نکونام به عنوان تنها مربی ایرانی در کادر فنی این تیم داد تا باز هم با واکنش باشگاه فولاد روبه‌رو شود.

تاج که در نخستین و تنها جلسه مطبوعاتی خود قبل از ورود کی‌روش به داخل کشور خبر از انتخاب نکونام به عنوان دستیار او داد با مخالفت اولیه این سرمربی و باشگاهش روبه‌رو شد. تاج نه‌تنها نکونام را تنها مربی ایرانی کادر فنی تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دانست بلکه پا را فراتر از این گذاشت و او را به عنوان سرمربی بعدی تیم‌ملی ایران برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا معرفی کرد.

با این حال در فاصله یک ماه مانده به برگزاری نخستین بازی تیم‌ملی ایران مقابل انگلیس بار دیگر نکونام از سوی تاج به عنوان دستیار اصلی کی‌روش معرفی شد اما باشگاه فولاد خوزستان مخالفت جدی خود را با این انتقال مطرح کرد.

گرشاسبی مدیرعامل فولاد در این باره گفته است: «آقای نکونام با باشگاه فولاد قرارداد دارد و فدراسیون نمی‌تواند فولاد را به‌ هم‌ بریزد. فولاد، آسیایی است و اینکه ۵۰ روز تا ۲ ماه نکونام از تیم دور باشد، تیم‌ از دستش در می‌رود. خود آقای نکونام هم مخالف جدایی از فولاد است و ما هم قاطعانه به فدراسیون جواب منفی داده‌ایم. البته جدیدا صحبتی با ما نشده است اما پاسخ باشگاه همان پاسخ قبلی است و نمی‌توانیم سرمربی‌مان را به تیم‌ملی بدهیم.»

تاج در حالی برای دو سال آینده هم برنامه‌ریزی کرده است که در یک ماه مانده به جام‌جهانی قطر نتوانسته نقطه‌نظر مشترک با حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل فولاد خوزستان داشته باشد.

بدون شک نکونام برای حضور در کادر فنی تیم‌ملی ایران نیاز به موافقت مسئولان باشگاه فولاد دارد اما مسئولان فدراسیون بدون توجه به این موضوع درباره حضور سرمربی یک تیم باشگاهی اظهارنظر می‌کنند.

نکته قابل‌توجه در این خصوص عدم حضور حتی یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم‌ملی است. کارلوس کی‌روش در بدو ورود همه دستیاران خود را از میان مربیان خارجی انتخاب کرد و حتی رأی به حذف کریم باقری و وحید هاشمیان داد. او تاکید بر حضور نکونام دارد که این مسأله نیز شدنی نیست و احتمالا در جام‌جهانی شاهد حضور کادرفنی تمام‌خارجی روی نیمکت تیم‌ملی خواهیم بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.