دونالد ترامپ احضار شد/ بوریس جانسون برمی‌گردد؟

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 22 اکتبر 2022

شنبه، 22 اکتبر 2022، نیویورک‌تایمز از احضار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، به کمیته ششم ژانویه برای ارائه مدارک و شهادت خبر داد. روزنامه‌های بریتانیایی به رقابت برای جانشینی لیز تراس، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا، متمرکز بودند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، دیلی‌میل و تایمز به این شرح است:

نیویورک‌تایمز

«ترامپ احضار می‌شود و احتمالا نبرد خود را بر سر نقشش در 6 ژانویه آغاز می‌کند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده است: «کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد حمله حامیان دونالد ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می‌کند، روز جمعه (21 اکتبر) احضاریه‌ای برای دونالد ترامپ صادر و راه را برای نبردی تاریخی هموار کرد تا مشخص شود آیا کنگره می‌تواند رئیس‌جمهوری سابق را وادار به شهادت دادن کند.»

(ترامپ فرصت دارد مدارک خود را تا چهارم نوامبر (۱۳ آبان) به کمیته تحقیق ارائه دهد و چهاردهم نوامبر (23 آبان) برای شهادت حاضر شود. روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ پس از سخنرانی آتشین ترامپ در تجمعی در نزدیکی کاخ سفید مبنی بر تقلب در انتخابات، هزاران نفر از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند و میلیون‌ها دلار خسارت به بار آوردند.)

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز که از جنگ روسیه و اوکراین حکایت می‌کند، با این توضیح همراه است: «هانا اسکریپاک، 86 ساله، بیرون از خانه‌اش در روستای یاهیدن (Yahidne)، اوکراین. خانه‌های آسیب‌دیده مانند خانه خانم اسکریپاک را نمی‌توان به درستی گرم کرد.»

دیلی‌میل

شنبه، 22 اکتبر 2022، روزنامه‌های بریتانیایی از تلاش‌ محافظه‌کاران ارشد برای انجام دیدار بوریس جانسون (نخست‌وزیر سابق) و ریشی سوناک (وزیر دارایی اسبق و رقیب لیز تراس، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا، در انتخابات اخیر) گزارش می‌دهند. دیلی‌میل در تیتر گزارش اصلی خود می‌پرسد: «آیا بوریس جانسون و ریشی سوناک می‌توانند برای نجات محافظه‌کاران متحد شوند».  به گزارش این روزنامه، اعضای ارشد حزب محافظه‌کار در تلاش برای دیدار رو در رو بین بوریس جانسون و ریشی سوناک هستند تا به منازعه‌ای که حزب را فراگرفته، پایان دهند.

دیلی‌میل می‌گوید به نظر می‌رسد جانسون مایل است با وزیر دارایی سابق خود ملاقات کند، به این امید که کدورت‌ها را کنار بگذارند و به توافقی برای اداره کشور دست یابند.

تایمز

به گفته تایمز، انتخاب مجدد بوریس جانسون به‌عنوان نخست‌وزیر بریتانیا، «مهلک» خواهد بود. این روزنامه گزارش می‌دهد که حامیان ریشی سوناک (رقیب لیز تراس در انتخابات اخیر بریتانیا) از بوریس جانسون می‌خواهند که در رقابت رهبری محافظه‌کاران شرکت نکند و هشدار داده‌اند که او حزب محافظه‌کار را در «چنبره مرگ» رها خواهد کرد. این گزارش گفته حامیان بوریس جانسون بیش از پیش مطمئن هستند که او از حمایت 100 نماینده محافظه‌کار، که برای حضور در رقابت جایگزینی لیز تراس لازم است، برخوردار خواهد بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.