لغو روادید میان ایران واقلیم کردستان

مدیرکل روابط اقلیم کردستان عراق از اجرای لغو روادید ورود به جمهوری اسلامی ایران از فردا یکشنبه خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، «عبدالله آکریی» مدیرکل روابط اقلیم کردستان عراق امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری “شفق نیوز” گفت: ساکنان این منطقه می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند.

او افزود: “تصمیم لغو روادید بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران از فردا (یکشنبه) اجرایی می شود و شهروندان از فردا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند. ”

این مقام اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه “این تصمیم بین اقلیم کردستان عراق و طرف ایرانی توافق شده است”، اظهارداشت: شهروندان در اقلیم کردستان عراق می‌توانند از طریق تمامی گذرگاه‌های مرزی و داشتن گذرنامه بدون دریافت روادید به ایران سفر و به مدت یک ماه در آنجا اقامت کنند.

او این تصمیم را گامی مهم برای هر دو طرف دانست.

پیشتر سرپرست فرمانداری قصرشیرین از لغو روادید برای سفر مسافران و گردشگران عراقی و ایرانی از مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان به داخل و خارج از کشور خبر داد.

«محمد حیدری» چهارشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس تمام مسافران و گردشگران عراقی که از مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان شوند و یا هموطنانمان که قصد سفر به اقلیم کردستان عراق را از طریق این مرز دارند، می‌توانند با داشتن گذرنامه معتبر تردد کنند.

در همین راستا، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان سلیمانیه عراق نیز در اطلاعیه‌ای در کانال اطلاع رسانی خود اعلام کرد: به اطلاع شهروندان محترم اقلیم کردستان عراق می رساند براساس توافقات به عمل آمده با مقامات کشور عراق، نحوه تردد اتباع عراقی دارنده گذرنامه عادی  به جمهوری اسلامی ایران تا اطلاع ثانوی به نحو زیر است:

“اتباع عراقی در هنگام ورود به ایران از طریق کلیه مبادی زمینی، هوایی، ریلی و دریایی، نیازی به اخذ روادید نداشته و اطلاعاتی که توسط پلیس مستقر در مرزهای کشور در هنگام ورود آنان ثبت می‌کند، به منزله اجازه ورود قانونی به کشور با مدت اقامت ۳۰ روزه خواهد بود.

*ملاحظات مهم:

– اتباع عراقی که به منظور تحصیل، کار، سرمایه گذاری، امور مطبوعاتی و خبرنگاری قصد ورود به کشور و فعالیت را داشته و یا متقاضی اخذ روادید خانواده هستند، می بایست از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور روادید لازم را قبل از سفر اخذ کنند.

– این تسهیلات شامل ورود کلیه اتباع عراقی از تمامی مرزهای مجاز است.

– رعایت شیوه نامه های جاری بهداشتی لازم و ضروری است. ( ورود با ارائه کارت واکسن با حداقل دو نوبت تزریق یا تست منفی کرونا با اعتبار ۷۲ ساعته)”./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.